Vi har ju haft en hel del problem med vårt växthus, särskilt med dörren som var av dålig kvalitet. Det har jag skrivit om i tråden "Erfarenheter av växthus Solsidan från Rosenberg Wase". I veckan har också en annan konsument lämnat sina referenser på växthus Rosenberg Wase och han hade erfarenheter liknande våra. Tyvärr har han råkat ännu mer illa ut än vi.

Du kan läsa blogginlägget här: Växthusdörren är monterad och klar!
 
Ja nu ser det bra ut igen, men kom nu ihåg, då det lilla taket ovan dörren sakna en ränna som tar hand om regnvattnet, att detta kommer att stänka upp på dörren, då det ligger plattor därnere, jo alltid är det nått.
Förr var det mycket viktigt, att det fanns en plåt nedtill på ytterdörrar, ca 150mm upp på dörren, som skyddade nedankanten mot just vattenstänk, fanns i rostfritt eller koppar.
Är dörren fin på ytan, kan man även vaxa den någon gång om året med bilvax.
 
grundolja på tröskeln då och då, skadar inte.
 
Ja, du har säkert rätt. Vi ska ta hit vår plåtslagare så att han får titta på det där. Oljat tröskeln har vi gjort ett par gånger nu, men jag förstår att den kräver kontinuerligt underhåll.

Tack för dina tips!
 
G
Hej!

Jag har beställt växthus från Rosenberg Wase och känner mig verkligen orolig nu när jag läser dessa trådar.
Känner igen historierna om fel på ritningar, delbetalningar, sänkta priser och löfte om samleveranser.

Vad skulle ni råda mig att göra? Jag har redan hunnit betala en tredjedel av växthuset.

//Orolig :(
 
De kan om de vill. Var stenhård mot dem och kräv att få allt enligt avtal och I TID. Säg att du har haft kontakt med mig :)
 
G
Tack för ditt svar!

Leveransdatum har redan passerat och jag har försökt få ett besked om när växthuset kommer nu under flera veckors tid, men utan resultat. Jag har hantverkare som skulle börja sätta upp växthuset i morgon, måndag.

Det känns tråkigt (och respektlöst) när man inte får besked om när det kommer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.