Så har det äntligen hänt, vi har uppgraderat forumet till version 4.0. Johan och Per har slitit med den här uppgraderingen sedan i februari, i utvecklingsmiljö.
I natt slog Johan till, jobbade hela natten för att det skulle vara klart till morgonen. Kl. 11 var det så gott som klart.

Du kan läsa blogginlägget här: Smidigaste uppgraderingen någonsin
 
Vad innebär Facebook-inloggningen? Syns det på FB när man skriver i forumet eller innebär det bara att man knyter sin FB-profil till BH så att besökare här kan gå in och se vem man är IRL? Tänkte att jag skulle fråga innan jag godkänner applikationen

Jesper
 
När man kopplat ihop sitt Facebook konto med sitt Byggahus konto så kan man - om man vill - krosspublicera sitt foruminlägg också på Facebook genom att bocka i en ruta innan man klickar på Skicka.

Och nya användare som inte har ett Byggahus konto kan enkelt skapa ett sådant genom att klicka på facebook Connect. De behöver då inte hålla reda på två användarnamn och två lösenord utan kan då logga in med sina facebook uppgifter.
 
P
Det känns om bra mycket snabbare respons i systemet också.. Tycker jag i alla fall + att det lilla man hittills har sen så är det en trevlig layout och färger.... Grattis till en smidig uppdatering.. Hoppas nu också att den håller sig stabil!
 
Mjo förutom att jag inte kan se forumen längre från mina Android devicer....????

/G
 
"Failed to connect to forum....." Contact system admin etc. etc.

/G
 
En pyttebugg, kanske: När jag svarar på inlägg i forumet så kom jag förut till den plats jag var på sidan då jag började skriva svaret. Efter uppgraderingen så gör svarandet att sidan scrollar tillbaka en bit.

Det har väl ingen större betydelse men såhär när det hänt första gångerna så lurar det mig att nästan tro att det kommit ett par till inlägg medan jag skrivit.

P.S. går det att själv ställa in så att man aldrig riskerar att av misstag koppla sitt konto till facebook? Jag kanske verkar knäpp men vill gärna hålla isär "husandet" med resten av mitt liv :)
 
yxis skrev:
P.S. går det att själv ställa in så att man aldrig riskerar att av misstag koppla sitt konto till facebook? Jag kanske verkar knäpp men vill gärna hålla isär "husandet" med resten av mitt liv :)
Det är ganska svårt att av misstag koppla ihop sitt konto med facebook eftersom det dyker en ruta där man måste bekräfta. Ihopkopplingen sker alltså inte förrän du har klickat två gånger.

Och om du kopplar ihop av misstag och vill ta bort ihopkopplingen så kan du enkelt göra det under länken Inställningar uppe i svart listen.
 
Per Eskilsson skrev:
Det är ganska svårt att av misstag koppla ihop sitt konto med facebook eftersom det dyker en ruta där man måste bekräfta. Ihopkopplingen sker alltså inte förrän du har klickat två gånger.

Och om du kopplar ihop av misstag och vill ta bort ihopkopplingen så kan du enkelt göra det under länken Inställningar uppe i svart listen.
Aha, tack!
 
Kan man se på en användare om denne har ett FB-konto? Ganska kul att se vem som döljer sig bakom medlemsnamnen:)
 
Per Eskilsson skrev:
Det är ganska svårt att av misstag koppla ihop sitt konto med facebook eftersom det dyker en ruta där man måste bekräfta. Ihopkopplingen sker alltså inte förrän du har klickat två gånger.

Och om du kopplar ihop av misstag och vill ta bort ihopkopplingen så kan du enkelt göra det under länken Inställningar uppe i svart listen.
Nästa fråga då, att sidan scrollar underligt när man svarat på ett inlägg, så att det inte är jättelätt att direkt se om det tillkommit fler inlägg medan man skrivit sitt eget svar?
 
Den underliga vertikala scrollningen finns med på att göra listan men det kommer inte att åtgärdas förrän efter vi har fått ordning på prestandan.
 
jeppeknaster skrev:
Kan man se på en användare om denne har ett FB-konto? Ganska kul att se vem som döljer sig bakom medlemsnamnen:)
Nej, man kan inte se vilka andra som har ett Facebook-konto.
 
Per Eskilsson skrev:
Den underliga vertikala scrollningen finns med på att göra listan men det kommer inte att åtgärdas förrän efter vi har fått ordning på prestandan.
Aha, okej, tack för svaret!
 
M
Det känns gynnsamma för mycket snabbare hälsning i gruppen också. Tror jag i alla fall att den emotionella en hittills eftersom det är en exakt layout och färger. Godkännande en silklike update.comic nu också att huvudtorn det bestående!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.