Trevligt, men en sandlåda måste ju vara minst 6 kvm för att bli riktigt rolig. De flesta färdiga för man ju bara ner en hink i sen är det fullt :)
 
En del var väldigt söta, men alla var löjligt små! Finns ingen plats leka i dem...
 
Du kan såklart bygga den i vilken storlek du vill om du bygger den själv. De i trädäcket är t ex platsbyggda. Mina barn hade den nedersta och vi tyckte att det var perfekt storlek. Det beror på lite hur stor trädgård man har också. Tänk på att barnen är ganska små när de vill sitta i sandlådan!
 
Man är väl inte äldre än man känner sig, men trots snart 40 år tycker jag en sandlåda är kul :). Sandlädan i föräldrahemmet användes flitigt fram till i alla fall 10 års ålder. Jag tipsar också om att en större sandlåda är roligare än en mindre - men det har förståss att göra med vilken yta man kan avvara.
 
Marlene: "Tänk på att barnen är ganska små när de vill sitta i sandlådan!"

Enda anledningen till att sitta utanför sandlådan, är att man inte får plats i den... En riktigt bra sandlåda är tillräckligt stor för att 3-4 lågstadiebarn och en grävskopa (sån man sitter på) skall få plats samtidigt. En liten sandlåda, växer barnen ifrån fortare!
 
Alla är vi olika :)

Det skulle vara kul att se en bild på en av era stora sandlådor! Om ni mailar den till mig så kan jag lägga till den här i bloggen.
 
Wow tack. Jag bygger precis om våran här hemma då våra. Jabo bara höll i ett är. Gångjärn lossar å röta i en av plankorna . Nu blir det en 2x2 metets och pojken är jätteglad.
 
Jag hade en som var ganska liten, typ 1,5x1,5 eller så, men det var ändå perfekt. Byggde "hus" och vägar och körde med bilar och man kunde alltid sitta på kanten och nå in till mitten av sandlådan ändå. Det tyckte jag var bra iaf och den användes flitigt fram till typ tio års ålder.. Men så hade jag ingen grävskopa som skulle få plats iofs.. :)
 
G
Alldeles för små och tänk på att en sandlåda där barn vill leka består av stor sandhög och inte en platt yta
leif
 
Min påg använder knappt sin sandlåda eftersom alla hans sandleksaker ligger utspridda på 12 tons-sandhögen på vändplanen.
I påsk är det meningen att jag skall gräva bort stenar och buskar vid hans "lekpalats" och sen skall sanden dit. Sen har han en lekplats på ca: 70 kvm med koja på ovanvåningen och "museum" till alla hans pinnar och stenar i nedanvåningen, ett torn med rutschkana och ett stort rör över till kojan, sandlåda, gunga & liten studsmatta. http://i1225.photobucket.com/albums/ee396/tomteniskogen/Bilder/201108148.jpg

Den gamla sandlådan som är ett traktordäck kommer sen att fyllas med jord och bli en blomsterrabatt.
 
G
Skulle vilja vara barn hos lazyman... Såg riktigt härligt ut! Det är så stor skillnad på ett gediget hemmabygge och en billig lekställning från cheapy eller liknande! Vill du komma och förvandla vår tråkiga förskoleutegård? ;-)

Funderar på att bygga en sandlåda, men på vår tomt, som är liten i sig, och sedan har ett relativt utbrett hus på, så finns det tyvärr inte de där stora ytorna. Det känns som att från tomtgräns till hus är det mellan fyra och sex meter... Ja, vi får se vad det blir, har ändå en massa annat som måste göras innan... Pust!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.