Det är så kul att vi har kommit igång med att testa olika produkter via forumet. Senast ut är testet av en övervakningskamera, i form av en nätverkskamera/IP-kamera med PUSH-larm, som Per utlyste i fredags.


Du kan läsa blogginlägget här: Byggahus testar övervakningskamera
 
G
Är det 480 linjers ?

/Esko
 
Oj, ingen aning. Jag vet bara det som står i produktbeskrivningen i forumet.
 
Hej! Perfekt att ni skall testa!! Jag är mkt nyfiken på denna typ av produkt! Vad jag vet är är produkterna på marknaden inte tillräckligt bra ännu men kanske tillräckligt OK.

Jag vill gärna att ni tar reda på hur dessa fungerar på mobila bredband. Mobila bredband är det det som gäller nu och i framtiden, de fasta uppkopplingarna kommer fasas ut. Idag har många en sk. "dongel" hemma i datorn, eller en dongel inkopplat i en trådlöst bredbandsrouter som delar ut internet till alla i hemmet.

Hur fungerar en sådan IP-kamera när den upptäcker tjuven hemma med en trådlös bredbandsrouter? Min farhåga är att ett mobilt bredband "sover" när en dator inte är påslagen, och därmed kommer kameran inte registrera någon tjuv. Det gäller att bredbandsroute med sin dongel hela tiden är "online" till internet. ..Titta gärna på detta.
 
Whut? Sedan när skulle mobilt ta över? Alldeles för slöt. Fiber kommer vara betydligt snabbare ett bra tag framöver. Framför allt stabilare. Skulle aldrig få för mig att byta till mobilt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.