Vi har nyligen lanserat en egen app. Med hjälp av den blir det enklare att använda forumet i din smartphone (iphone eller android).

Vitsen med appen är att den förenklar din användning av forumet. Du behöver inte vänta med att ställa din fråga tills du kommer till en dator, eller fibbla med att hitta knapparna via browsern på den lilla skärmen i telefonen.

Du kan läsa blogginlägget här: Byggahus app - en trafikfara?
 
Hemmakatten
Vad är det för skillnad i användning mellan appen och Tapatalk?
 
Den nya appen har lite fler funktioner, en twitterkoppling och några nya ikoner. Den är gratis till skillnad mot tapatalk som kostar 22 kr. Det är lättare att söka rätt på den i appstore för att den heter Byggahus.
 
Den är gratis och lättare att hitta i appstore.

Den senaste uppgraderingen av taptalk för iphone (som släpptes så sent som den 27 februari) har en twitterkoppling som vi inte har i vår app. Så om man vill att ens inlägg automatiskt ska postas på twitter så är tapatalk att föredra.
 
S
aja baja inget skrivande i mobil när ni kör bil!
jag svarar inte ens när jag glömt plugga/koppla handsfree.
 
Lägg av att skriva och köra samtidigt, allvarligt! Det är ren idioti! Många gånger man kör bakom någon som man undrar vad den gör, om den är full eller håller på med mobilen, så är det oftast mobilen. Egentligen borde det vara samma straff på de båda.
 
Ja, det är ju inte farligt bara för en själv utan minst lika farligt för medtrafikanterna.
 
Jag håller med. Om det dessutom skulle vara förbjudet skulle jag inte göra det överhuvudtaget. Men nu kan jag inte låta bli. Trots att det är ren idioti.
 
Bortsett från att appen "är gratis och lättare att hitta i appstore". har den några andra fördelar jämfört med Tapatalk? Finns det några skäl att byta till den om man redan använder Tapatalk? Jag kan naturligtvis testa själv men just nu har jag inte möjlighet,
 
Nej, har du redan Byggahus via tapatalk finns ingen anledning att byta.
 
Hej!
Vet inte om det bara är jag som märkt av buggar när man klickar runt och läser i forumet. Jag ska försöka förklara problemet så gott jag kan.
När man är inne på tex Trädgård - Allmänt, så är ju olästa trådar markerade med en blå prick. När man sen klickar in på tråden för att läsa och sen läst klart och klickar tillbaka så kommer man högst upp på sidan och den sidan man var inne på är fortfarande markerad med den blå pricken.
Det är lite frustrerande om man är långt på sidan och läser en tråd för att sen hamna högst upp på sidan igen när man klickar sig ur tråden.
Jag ville mest uppmärksamma er om detta och hoppas att problemet blir löst.
Tack på förhand!
Mvh Heidi Dahlbo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.