I slutet av december efterlyste vi frivilliga till vårt test av den sladdlösa borrhammaren Bosch GBH 18 V-LI. Byggahus hade fått fem borrar som skulle utsättas för ett test.


Du kan läsa blogginlägget här: Testpanelen med stort T testar Bosch GBH 18 V-LI
 
Oj, inga dåliga kvalifikationer! Är kvalifikationerna i samma ordning som namnen? ;)
 
Jag saknar dock en yrkeshantverkare som använder borrhammare rutinmässigt...
 
Haha...tror Lymmeln kan ha en poäng.... :D
 
Patrik_Hed, nej, kvalifikationerna har jag medvetet lagt huller om buller för att man ska få vara anonym.

Lymmeln, det kanske vi kan råda bot på i nästa test då. Vi har ett antal andra maskiner som står på tur att testas. :)
 
Har det helt fria händer eller har det fått några riktlinjer vad och testen ska gå till?
 
Läs i tråden så förstår du!
 
Har läst hela tråden, står ingenting hur de ska testa produkten. Bara en massa ointressant dravel och interna skämt, trots utlovade redovisningar.
Håller med lymmel, hade varit bättre att valt yrkesmän.
 
Hemmakatten
Hade nog också efterlyst lite fler ovana brukare med fumliga fingrar för då ser man hur verktyget uppför sig och håller.

OCH - inte minst EN KVINNA som provperson. Det finns många kvinnor som snickrar här på forumet och även om de är i en minoritet så bör "kvinnoarbete"uppmuntras och verktygen måste provas för att se hur de fungerar med mindre händer, mindre muskler osv. Lite skärpning, tack.
 
Står det någonstans att alla är män? Kan man med säkerhet dra slutsatsen att någon kvinna anmälde sig för att testa?
 
Nu var det så att man fick anmäla sitt intresse och då många visade sig vara intresserade valde vi att låta de mest aktiva medlemmarna som visat intresse få utföra testet.

Förstår inte alls varför könet skulle ha betydelse överhuvudtaget?
 
Hemmakatten
Jodå både användare och kön står utsatt.

Eftersom jag hängt på forumet i så många år lär man ju känna folk efter ett tag och jag är övertygad om att dessa hängivna verktygsanvändare kommer att göra ett lysande arbete. Och kanske tänka lite extra på mina erfarenheter nedan under testets gång. :)

Det var tråkigt om ingen kvinna ville testa. Könet har faktiskt viss betydelse i det här fallet. Kommer ihåg hur glad jag blev när jag hittade en skruvdragare med lite kraft som passade mig, både vad gäller att hålla i och vikten. Har en annan mycket mindre, men tillräckligt bra för mindre arbeten. Letade också länge efter en röjsåg, la in en tråd o bad om hjälp av er, som inte var för tung, hade bra sele och lätt att ställa om mellan två personer.

Så visst har könet en viss betydelse, både här och vid andra tillfällen. ;)
 
Hm, du kanske kan be våra testare att bedöma vikten, kanske att de låter en svag individ i hushållet hålla maskinen och ge sitt utlåtande ...
 
Suveränt initiativ av ByggaHus.se!

Jag kan svårligen tänka mig att man kan få mer detaljerade, djuplodande och exakta recensioner än genom att vända sig till den egna forumexpertisen här.

Sedan om ni avser fortsätta att testa verktyg mm på det här viset (jättebra idé IMO), så anser jag att ni bör bygga upp en artikelrecensionsbank på själva hemsidan. Låt testpanelen skriva samman en artikel med allas erfarenheter & synpunkter, inkl. betyg. Det behövs mer sådant artikelmaterial på själva hemsidan och då under en egen kategori ("tester").

Återigen, bra tänkt & tummen upp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.