Vi har haft riktigt busväder här de senaste veckorna och vårt hus har börjat protestera. Det började i söndags kväll förra veckan när internetuppkopplingen började svaja. Ludvig klagade högljutt, för han kunde inte spela Minecraft längre, ett onlinespel. På måndagen var det lika illa för oss när vi började jobba, internetuppkopplingen svajade, kom och gick. Idag fick vi reda på att felet ligger i en kabel nedgrävd i gräsmattan. Vattnet och/eller rötter kan ha skadat den.

Du kan läsa blogginlägget här: Huset protesterar mot ovädret
 
Själv har jag funderat på hur jag ska kontrollera att det är helt tätt runt mina takfönster innan jag sätter smygar och gipsar. Nu behöver jag inte fundera längre - inte en droppe har kommit in under stormarna. Så jag är väldigt nöjd att vädret bistått med ett rejält stresstest just nu.
 
G
förra stormen fällde stora delar av ett päronträd av gammalt virke, sist det stormade så tog det delar av taknock med toppen på ena skorstenen, vi hade översvämning i en del av nedervåningen då det blev stopp i avloppet så att inte ha samma nivå i våtrummen är verkligen av vikt som vi har gudskelov då det kunnat orsakat en katastrof, jordbävningen gjorde att vi fick sättningsskador som fortfarane inte är lagade...ja att tro att passivhus kommer klara sig från skada är en naiv tilltro till miljöns inverkan
 
M
I ralely couldn't ask for more from this article.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.