Igår såg jag på säsongspremiären av Byggfällan.
Det handlade om Ola och Terese och deras två barn. Familjen hade köpt ett 30-talshus utanför Linköping som de bestämde sig för att bygga om och till. För jobbet anlitade de Stefan Ingvarsson vid Global Bygg, en byggare de fick på referens från andra som anlitat honom.


Du kan läsa blogginlägget här: Förstörde huset och stack med pengarna
 
Fattar inte hur folk tänkter när dom betalar så mycket i förskott.
 
Glöm inte att de inte skrev kontrakt och att de inte tog reda på ett skit om byggaren...
 
Hur många ggr måste detta förklaras.....hur kan det komma sig att det fortfarande går att lura folk så pass enkelt???
 
Det måhända att familjen var godtrogen.
MEN jag tycker att det ska projeceras att Stefan Ingvarsson är kräket i denna historia, inte 1000 inlägg om att familjen får i princip "har sig själva att skylla"

Vi har ansvaret att förmedla med hjälp av alla tänkbara forum om denna sk byggare, så mycket vi kan, så att kräket Stefan Ingvarsson aldrig får en chans att slå i en enda spik hos någon, någonsin!
Bra att byggahus.se tar upp denna händelse!
 
Tillfället gör tjuven. Så det lättaste sättet är att husägarna skärper sig för det kommer alltid finnas folk som Stefan Ingvarson.
 
det enda skitstövlar som Stefan Ingvarsson förstår är våld...
skulle nån jag känt blivit lurad av honom
skulle jag tagit med några kompisar och fixat så han fick ligga några mån på sjukhus...
sen skulle han betala tillbaks alla pengar
går inte prata med såna som han...och såna klarar sig alltid i domstolar...
 
Det är ju åt helvete fel att byggföretag kan komma undan såhär lätt.
Men å andra sidan vem betalar 1.6 miljoner i förskott för det första och för det andra bara kör ett muntligt avtal på det och för det tredje inte kollar upp ett företag?
Visst om det rör sig om något mindre för max 50.000 så kanske man inte orkar kolla runt men det här var ju bara sjukt när man läste?
 
Vad jag förstod hade de tagit referenser. Det var flera i trakten som var nöjda med Stefan Ingvarsson.
 
Jag älskade kommentaren från Ola när herr Ingvarsson gömde sig under bilen, "du har större problem än att försöka byta olja på en gammal Volvo"
 
Iofs har dom tagit referenser, men fortfarande chockas jag något av att man slänger iväg 1.6 miljoner till någon som man bara har muntligt avtal med? Det skulle jag inte ens göra till en nära släkting.
 
Jag tycker det är så synd att programledarna inte är mer kritiska mot husägarna än vad dom är. Det hade ju kunna fått upp ögonen hos alla som tittar och kanske kunde räddat någon annan från att hamna i denna situationen.
 
leta upp honom och slå skiten ur han
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.