Badrumsfakta:

2,3x2,7 m = ca 6,2 kvm

Huset har ett vattenburet system & elpanna.
Pannan har dock stått på sommarläge i ett år, då vi installerat en luft/luftvärmepump som klarat hela uppvärmningen på egen hand under vintern

Vilket system skulle ni välja?

Elgolvvärme, eller vattenburen golvvärme?

Fördelar/nackdelar?
 
Vad har du mellan golvet och marken under huset?
 
Skall ni ha in bubbelbad så kanske vattenburet är bättre om det är en el-grupp i badrummet?
 
Isamband med att jag helrenoverar badrummet kommer jag att satsa på en sk. Wirsbo Sommarvarmt badrumsgolv med Wirsbo ElPush 12 - Uponor.
Detta är ett bra sätt för mig att under den kalla perioden utnyttja billig vedvärme och under sommaren kunna ha komfortvärme mha elpatronen. Klinkergolv känns som kalla även under sommaren...
 
Skulle själv lägga ner vattenburet idag om jag gjorde om i badrummet trots att jag har bara direktverkande el annars. Känns som att det är mindre risk för framtida fel i en slang ingjuten i golvet.
 
Sawsaw skrev:
Vad har du mellan golvet och marken under huset?
Huset är byggt på platta på mark. Vi har flytande golv så jag gissar att jag kommer hitta frigolit när jag knackar bort det gamla flytspacklet
 
Åsa76 skrev:
Skall ni ha in bubbelbad så kanske vattenburet är bättre om det är en el-grupp i badrummet?
Vi ska inte ha bubbelbad... det blir bara en duschhörna, och eventuellt i framtiden ett vanligt badkar utan bubblor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.