En 39-årig man hade tillsammans med sin hustru köpt en villa i Bromma för 9 miljoner kr. De ville få lite av den där sjöutsikten som dolde sig bakom tallarna på stadens mark, på sluttningen ner mot vattnet. Träden var mellan 95 och 215 år gamla.

Du kan läsa blogginlägget här: Rättegångar mot olovliga trädfällare
 
jakten på havsutsikt att t o m fälla träd på grannens tomt i villakvarter finns vad jag vet - jag hoppas att den jag känner som råkade ut för detta får grannen fälld också

fördjävligt att vara så egostisk samtidigt som vår omvärld lider p g a för lite vegetation som träd på vår planet - men det är lika illa för de som saknar all vett och reson och gör det på sin egen tomt
 
Hur kan det vara lika illa att man avverkar på sin egen tomt? Jag tycker inte att det är konstigare än att en bonde skördar.
 
hur länge har skörden stått där - inte i 100 år i alla fall och ja hade det varit så hade jag varit mer välvillig att bo nära en åker som normalt 6 månader om året görär helt bar att jordflykt försämrar de närboenes hälsa
 
välskött återbruk av skog är en sak men det var ju inte det jag menade utan ren och skär skövling för att både ha utsikt samt en massvis med onödiga biutrymmen bara för att de äger tomten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.