Idag har jag lärt mig något nytt. Jag pratade med vår kvalitetsansvarige Charlotte Andersson angående när vi skulle begära slutbevis för vår tillbyggnad.
Då nämnde hon att man måste begära slutbevis från Stadsbyggnadskontoret inom fem år från det att man gjorde bygganmälan. Det hade jag ingen aning om. Man har alltså fem år på sig att bygga huset eller tillbyggnaden, sedan ska det vara klart.

Du kan läsa blogginlägget här: Tid från bygganmälan till slutbevis
 
du kan få förlängt än så länge i alla fall med upp till 5 år till för fritidshus
 
Verkar väldigt konstigt att inte få flytta in förräns slutbeviset är klart. T ex så måste ju en radonmätning vara genomförd innan man kan få slutbevis. Den ska ju helst ske under vintern och tar ca 3 månader.
 
G
Det kommer att ges interimistiska slutbesked i dessa fall för det är ju inte bara radonmätningen som spelar in där, även energiberäkningen ska ju lämnas in, den kommer kanske så sen som två år efter inflyttning.
 
Var kan man läsa om regler för att radonmätning skall vara genomförd, jag kan inte minnas att det är något som är gjort på våran nyproduktion, men endå så tror jag att man begärt slutbevis.
 
T
Forshaga verkar vara ste4llet. Bland ndaanterkede stofiler skulle man inte avvika se5 ve4ldans. De4r kunde jag nog fe5 ro att ta upp mitt gamla projekt att bygga en kopia av Lunds domkyrka i navelludd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.