Vi har haft en byggarbetsplats på tomten nu alldeles för länge och den här sommaren ser jag fram emot att äntligen kunna slappna av och njuta när jag går ut, istället för att få ångest över allt vi inte har gjort klart. Sålunda försöker jag få in offerter på att lägga plattor på garageuppfarten och på uteplatsen på baksidan. Milda makter vad dyrt det är. Kanske ska vi bara lägga singel ändå ...?
Jag blir i alla fall glad när jag läser att en fin trädgård höjer fastighetens värde.

Du kan läsa blogginlägget här: Så höjer trädgård husvärdet
 
Ungefär hur dyrt? Ni funderar inte på att lägga plattor själva? Borde vara en ganska enkel trädgårdssyssla? För oss blir det nog först nästa sommar så jag vågar inte tänka på kostnaderna ännu :p
 
En entreprenör skulle ha 140 000 kr för att lägga smågatsten på 35 kvm, 5 m gunnebostängsel inkl bokhäck, kanske 30 kvm betongplattor på baksidan. Vi ska måla fasaden själva på tillbyggnaden, men lägga sten vågar vi oss inte på.
 
Vi fick pris på 800kr/kvm för att göra iordning vår entré.. då ingick att ta bort våra gamla plattor samt deponering av dessa. Har för mig att det var ca 200/kvm för det. Så 600kr/kvm + stenkostnad skulle det kosta för oss med den firman. Det har vi inte råd med så det får bli en annan gång alternativt att göra det själv :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.