T
:)
 
T
Mina inlägg har snarare varit sakliga och pragmatiska men inläggen bedöms inte av dess innehåll utan pga att jag kritiserat Byggahus och Marlene.
Lite vassa kanske mina inlägg varit men lite får man faktiskt tåla.

När det gäller att signera inlägget så tycker jag du har helt rätt, det blir lättare att föra en diskussion då.
Problemet är att det inte räcker för Marlene med en initial eller pseudonym, man får inte vara helt anonym på detta forum. Byggahus måste ha uppgifter som gör att man inte kan vara helt anonym och det tycker jag är hål i huvudet. Det var detta som den ursprungliga dispyten mellan Marlene och mig handlade om. Vem vet var dessa uppgifter tar vägen?! Det kan Marlene ALDRIG garantera!
Med den mästrande tonen som Marlene ofta har i sina kommentarer så förvånar det mig inte alls att övriga medlemmar godkände min avstängning!
Marlene ska ha rätt för att hon ska ha rätt inte för att hon faktiskt har rätt.
 
@Troll1: Varför kan du ine vara helt anonym ?
Skapa en användare med en nätmailadress så torde det vara lika svårt att spåra som annars !?

Jag gillar forum med inloggningar - dom brukar vara bra mkt mer städade än forum där man kan slänga in skräpkommentarer utan att man ser vem som egentligen gjort det.

Samma sak i bloggar: De kommentarer som skrivs av inloggade brukar oftast vara mer kvalitativa - med ett fåtal undantag.

Jag har inte läst din ursprungliga tråd, men jag har å andra sidan inte på ngt sätt upplevt att Marlene skulle driva forumet på ngn slags personlig basis och vara för hård i sin moderatorfunktion, och ofta har också moderatorerna gjotr ett snabbt och bra jobb när trådar har spårat ur...

/K
 
T
En av reglerna för att bli medlem:

"Namn och adress, e-post och hemsida
Du måste uppge korrekt namn och bostadsadress i medlemsprofilen. Den delen av profilen är dold för vanliga medlemmar. Bara administratörer och moderatorer kan se den. Vi behöver uppgifterna för att kunna verifiera att du är den du utger dig för att vara när du diskuterar känsliga ämnen, t ex ger referenser på företag."

Återigen, Marlene kan ALDRIG garantera att dessa uppgifter inte kommer ut. Vi är ganska många som upplevt hur hotfull byggbranschen kan vara och därför vägrar jag att ställa upp på denna regel! Har man inte möt denna sida av byggbranschen så är det kanske svårt att förstå min hårdnackade inställning till detta men vi är ganska många som har råkat ut för detta.

Jag har en annan åsikt när det gäller hur kvaliteten är på detta forum kontra forum där man väljer en lägre profil som moderator. Oavsett så kommer Marlene aldrig att förändra sig så det spelar inte så stor roll vad jag tycker. Dock vet jag att det är många som håller med och väldigt många bryr sig inte om att skriva här för de tycker att moderatorerna lägger sig i för mycket.
Du och jag Klas kan ha olika åsikter och respektera detta men jag och Marlene kan inte det för då väljer hon att stänga av en. Det är hennes fulla rätt men det är också min fulla rätt att tycka att det är barnsligt och naivt.
 
G
Det är stor skillnad på att göra en dum sak och att vara dum i huvudet!
 
Du missade ett inlägg som numera är borttaget.

Jag varken är "dum" eller har gjort någonting mindre väl övervägt. Vi är nöjda med vårt val och är fullt medvetna med vad vi köpt.

Det varken regnar eller snöar in trots att huset står väldigt "öppet" ;)

/ Magnus
 
G
Inlägget du hänvisar till pekade inte ut just dig! Det finns säkert någon enstaka kund som medvetet valt denna typ av hus och förstått att kvaliteten är urusel och att kundvård kanske inte ligger högst på dagordningen hos Donald. Men många kunder är gör ett dumt val och förstår inte vad det är för skräpprodukt de får. De förstår inte att de blivit blåsta utan är jättenöjda med slutbesiktningsprotokollet som visade få eller inga fel.
 
Men snälla nån... Kvalitén ÄR inte urusel! Tror du jag betalt över miljonen för en produkt som jag är medveten om är usel?

Det är lägre standard till ett billigare pris, men urusel är inte rätt ord att använda. Kundbemötandet däremot är i många fall - uselt.

/ Magnus
 
Jag ser varthän det barkar och lämnar den här diskussionen...

"Hä är ingen ide att förklar för nån som int begrip" / Ingemar Stenmark
 
G
Men jag tycker ju att kvaliteten är urusel och det är jag ju inte ensam om!
Det måste jag väl få tycka och jag tycker dessutom att det är viktigt att presumtiva kunder får reda på detta. Så att det inte gör dumma val.
Uttrycket tapetserat renstängsel kommer väl från någonstans! :)
 
T
Se inlägg 281 i tråden "Älvsbyhus - Kalla fakta" så förstår du vad jag menar att folk inte förstår! Det är denna typ av köpare som alltid kommer att köpa denna sortens hus och de inser inte ens att de blivit lurade!
 
T
Verkar som om Magnus alltid lämnar diskussionen när han är överbevisad. Har sett det flera gånger på forumet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.