I media och inte minst här på Byggahus.se har vi gått hårt åt Älvsbyhus för att de vägrar att åtgärda fel, eller ens erkänna när de gör fel. Denna förföljelse kommer nog att hålla i sig tills de ändrar sitt förhållningssätt till byggfel och reklamationer.
Idag har konsumenten mer makt än någonsin …

Du kan läsa blogginlägget här: Andra sidan av Älvsbyhus
 
G
De nöjda kunderna, är det de som hade NOLL fel på slutbesiktningen men inte förstå att de blivit blåsta?! Eller de som hade några fel men "besiktningsmannen" byte overall och helt plötsligt var han den som kom från Älvsbyhus och rättade till de felen han precis hade hittat.
Det kommer alltid att finnas "dumma" kunder som inte förstår sitt eget bästa och bara bryr sig om priset. Därför kommer Älvsbyhus förmodligen att kunna fortsätta att sälja skithus!
 
Kan det vara så hemskt att det var de som fick bra montörer som gjorde rätt och därmed har fått ett ok hus till ett rimligt pris.
 
Det finns väl ingen som har NOLL fel på en slutbesiktning. Oavsett husleverantör!
 
G
Det finns de som haft NOLL (0) fel på sin slutbesiktning.
Dom var jättenöjda! :(
Så det är ju inte konstigt att det finns folk som köper denna typ av billighetsprodukter. Man förstår inte bättre!
Inte så konstigt då att det finns en del nöjda Älvsbyhusköpare...
 
Vi hade ungefär en A4 med upptagna fel på slutbesiktningen. Dessa åtgärdades inom en par veckor. Vi bor i Älvsbyhuset på bilden ovan och är supernöjda...

Tilläggas bör att ingen av oss på något sätt är "dumma i huvudet"...
 
G
Vem menar du inte förstår att de blivit lurade???Om noll fel på en besiktning betyder att du vunnit högsta vinsten kanske. men något sådant hus med noll fel har aldrig tillverkats.
Tänk själv, Sveriges största småhustillverkare heter Älvsbyhus och de har byggt hus i över 40 år. Av mina bekanta (som sannerligen inte är vare sig lättlurade eller ointelligenta!!) känner jag INGEN som känner sig lurad eller missnöjd. Tvärtom har de i sin tur rekommenderat sina vänner att köpa Älvsbyhus. De är dessutom mycket nöjda med att kunna åka till Thailand en gång per år för pengarna de fått över efter sitt husköp...
Som bekant finns det alltid två sidor av ett mynt, när det gäller kalla fakta bör man vända på det myntet MÅNGA gånger!
 
G
Vissa inlägg här försöker göra gällande att alla kunder är missnöjda. I kalla fakta hade de skrapat fram 5 riktigt missnöjda kunder men att dra alla över samma kam är fullständigt barockt!! Dessutom vet vi alla att det också finns människor som till varje pris vill bråka, spelar ingen roll vad som erbjuds.. De finns i alla kategorier så också bland husköpare...

Tröttsamt när folk inte kritiskt granskar program som kalla fakta. Programmet var INTE objektivt utan reportern hade en story som skulle levereras till varje pris. Dålig journalistik helt enkelt

De allra flesta Älvsbyhusköpare är faktiskt NÖJDA med sitt hus!!
 
G
Tror inte någon försöker göra gällande att alla kunder är missnöjda men att de borde vara det! :)
Många är missnöjda och de är betydligt fler än de 5 som var med i programmet, att ställa upp i ett TV-program gör man inte om man inte är väldigt missnöjd!
Dum, oförstående eller låga krav, oavsett så är det konstigt att någon vill bo i dessa skithus. Då har vi inte ens diskuterat hur dessa hus ser ut! Milda makter vad fula de är!
Hur bortförklarar man deras "besiktningsteknik"? Helt sinnessjukt, omoraliskt och helt obegripligt förfarande!
 
Jag är varken dum eller oförstående. Vi hade full koll på vad produkten innebar och trivs väldigt bra i ett hus som, trots att det står i Umeå, förbrukar väldigt lite energi.

Kan det möjigtvis vara så att det är Gäst som är den okunnige i sammanhanget och som egentigen inte har någon aning om hur ett korrekt uppfört Älvsbyhus upplevs?

Det är lätt att spy galla när man tillåts vara anonym

Jag tycker dessutom att vårt hus är ett av de finaste i byn! En åsikt som många andra delar med mig :)
 
Jag har raderat kommentarer som är otrevliga och osakliga. Tycker också att det vore juste att säga vem man är när man kastar ur sig sådant.
 
G
Som vanligt så censureras det här på Byggahus men jag önskar er lycka till med era Älvsbyhus. Jag kan bara konstatera att jag är glad att mitt hus inte är ett Älvsbyhus.
 
G
I just denna diskussion är det helt ointressant om man är anonym eller ej! Marlene vägrar att förstå hur hotfull byggbranschen kan vara! Helt sanslöst!
Inlägget som togs bort försökte bara förklara varför någon skulle köpa ett Älvsbyhus. Men en IP-nummerrelaterad censur gör att Marlene kan ta bort inlägg från personer som poängterat brister på denna sida. Marlene kommer inte att ge sig men det pågår en livlig debatt om just denna felriktade censurmani på Byggahus på andra forum och via privata meddelanden på denna sida.
Denna i övrigt nyttiga sida hade mått bra av en ny ledning, som vanligt är det aldrig bra när den som startar ett projekt finns kvar för länge i detsamma.
 
@gäst 10:21.
Nu ser jag inte längre inlägget - men min erfarenhet av både byggahus och andra forum är att anonyma inlägg som är osakliga och innehålelr påhopp och dogmatiska påståenden ofta censureras.

Det tycker jag det kan finnas visst fog för - en trevlig ton uppskattas av de flesta.

Och om man vill vara anonym kan man ändå signera inlägget med en intial eller pseudonym så blir det både trevligare och enklare att föra en diskussion.

Om just Älvsbyhus tycker jag att dom verkar uppföra sig riktigt illa.
Men jag tror definittivt det finns horder av nöjda köpare därute utan att det skulle vara konstigt alls.
Det lär ju också vara rätt stor skillnad på olika entrepenörer - och hur dessa hanterar ev. fel från fabrik osv ?

/K
 
För er information är denna gäst som bl a postade kl. 10.21 ett "troll" som är missnöjd med sitt eget bygge och som jag efter moget övervägande och konfererande med övriga medlemmar i forumet stängde av. Vi kommer snart att införa att endast inloggade kan kommentera bloggar, för att bli av med den här typen av oseriösa kommentarer. Trist när en ska förstöra för många.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.