Hej!

I morgon har vi slutbesiktning och jag är minst sagt nervös då jag inte har någon erfarenhet av husbyggen tidigare.

Jag tror inte jag å besiktningsmannen kommer komma överens på ett par punktervad gör jag då besiktningsmannen säger dte är OK?

mvh
bambi
 
Hej!

Då var besiktningen klar, tack för alla svar och allt stöd :)

Allt känns relativt bra, var lite småsaker kvar som de skulle fixa efter sommaren, antar att det är sånt man får finna sig i?

Den enda stora saken var att det var kraftiga märken i parketten utanför kyl och frys men där ska de byta ut golvet eller kompensera oss, vad hade ni gjort? Det är juh risk för nya skavanker om de ska riva bort allt och byta golvet.

Dessutom var jag inte nöjd med kaklet överlag, men en f¨ågel viskade i mitt öra och satt de ändå inte kommer riva ut och byta det ändå så jag valde att tiga.

Trevlig sommar:)

MvH
Bambi
 
Bambi skrev:
Allt känns relativt bra, var lite småsaker kvar som de skulle fixa efter sommaren, antar att det är sånt man får finna sig i?
Japp. De byggen som är helt felfria är försvinnande få.

Bambi skrev:
Den enda stora saken var att det var kraftiga märken i parketten utanför kyl och frys men där ska de byta ut golvet eller kompensera oss, vad hade ni gjort? Det är juh risk för nya skavanker om de ska riva bort allt och byta golvet.
Såklart att de skall byta ut det. Om det stör dig så har du rätt att få ett helt golv.

Bambi skrev:
Dessutom var jag inte nöjd med kaklet överlag, men en f¨ågel viskade i mitt öra och satt de ändå inte kommer riva ut och byta det ändå så jag valde att tiga.
Du har rätt i att det skall mycket till att kakel i badrum skall rivas bort. Däremot har du alltid rätt att komma med dina synpunkter. Om det var uppenbart dåligt gjort så kunde de kanske fått till en ekonomisk uppgörelse. Nu är det ganska kört eftersom besiktningen är avklarad. Men om du är hemskt missnöjd så har du rätt att påpeka saker du upptäckt i efterhand upp till 6 mån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.