Det finns en sajt som heter Bostadsnet.info, som erbjuder snabb värdering av ditt hus. De lurar dig mer eller mindre att fylla i alla dina kontaktuppgifter och skickar sedan en faktura på 499 kr. Ingen prisuppgift lämnas på hemsidan och det är lätt att missa deras text om att det är en betaltjänst. Med anledning av sajtens utformning tvivlar jag även på tillförlitligheten i värderingen de gör.

Du kan läsa blogginlägget här: Varning för Bostadsnet!
 
Låter som den sortens gangsters som kan få för sig att kasta stenar genom rutor. Var vaksam!
 
När jag tittar på sidan står det klart och tydligt:

"bostadsnet.info är en betaltjänst
läs villkoren innan tjänsten startas
innan du klickar på "ACCEPTERA" !"

Vet inte om det tillkommit under dagen men missar man den texten tycker jag man får skylla sig själv.
 
Jo, jag vet. Med tanke på de som blivit lurade i forumet så tror jag att de har lagt dit texten nu. Annars tycket jag också att det är fel att ta betalt för uppgifter som omöjligt kan vara korrekta.
 
Har tagit del av flera insändare som ramlat dit på bågfakturan. Nyfikenheten säger ju att "curiosity killed the cat", likaså här fast inte fullt så dramatiskt. Skulle på påsksemester och fakturan damp ned som ett frågetecken, inte hade väl jag beställt, det var ju gratis. Så var inte fallet - hade blandat ihop SBAB:s och den andra bostadsinfosidan. Betalade över internet, skönt att det kan gå så smidigt med den vägen nu. Jaha, visst var det så att det var en bluffaktura, men har man inte fått sig till del genom media hur inkasso går till. Jag var glad för att kunna betala fort som f..hade en dryg vecka på mig och flera röda dagar mitt i påsledigheten utan bankdagar.
Har nu först varit i kontakt men Konsumentupplysningen genom råd från SBAB, dit jag sänt felaktigt mail för att bestrida fakturan.
Så kan det gå. Har blivit mer medveten om saker o ting - hur man bestrider, och att man faktiskt har tre års reklamationstid på inköpt vara., bra att veta - men man måste vara något skärpt när man skall reklamera en vara på plats annars är risken att man faller undan i ogjort ärende.
 
G
Tog med värderingen till banken när jag skulle låna pengar.Dom bara skrattar åt ett värdelöst intyg.
 
G
jag avbeställde tjänsten direkt efter ja skickat den, men dom sket i det ja kommer inte betala och om dom vågar kommer det gå till rätten eller var det är.
 
G
Inte bara känner man sig lurad genom att det inte helt tydligt framgår att det kostar 499 SEK och att informationen (värderingen av Din bostad känns godtycklig och kass), nu - efter att snällt ha betalat de 499 SEK - kommer betalningspåminnelse på samma faktura! Uppenbarligen vill man tjäna dubba summan! En dubbel varning! Och ni som råkat ut för detta: Bestrid betalningspåminnelsen och anmäl på KOnsumentverkets hemsida.
 
G
har också råkat ut för dom,men vägrar att betala,dom skickar påminnelser,
men hur ska inkasso kunna driva in pengar av ett företag från ett annant land?
så ni som blir lurade betala inte.
 
G
Jag har idag erhållit en räkning från detta bluffföretag!!!
Den enda sidan jag har varit in på för att göra en värdering är just SBAB`s hemsida..och det var ju en kostnadsfri ( det står så ,klart och tydligt) tjänst.
Vad göra?
 
G
Jag gick in på SPAB och skulle göra en värdering. Just när jag jag angivit mailadress och kvm yta så tyckte jag det kändes skumt. Kollade upp och det verkar som jag hade blivit förflyttad till bostadsnet sida.... hur detta hänger ihop vet jag inte.... Men i vilket fall som helst så avbeställde jag tjänsten i paniiiiik då jag såg att något var fel!! Detta gick inom någon minut. jag fick snabbt ett svar tillbaka från dem att de mottagit och det skulle vara ok. Samma mail som skickas till alla. Efter många mail med kvitto givetvis!!!!! Har de ALDRIG läst mina mail! Faktura var de snabba med att skicka ut! Jag har givetvis bestridit den och kommer inte att betala! Har även varit i kontakt med KO på orten som säger att man ska bestrida den. Har också kollat upp detta skojföretag och det är bara skit bakom hela karusellen! Visste ni att hemsidan ändrar layout under dagen och kvällen???!!!! Idag hade de mage att skicka ut ett mail om att de har en ny mailkorg för att hantera sina kunder snabbare. Man ska ange sina uppgifter igen..... samt ange orska för ärendet... Orkar man bara engagera sig igen eller? Har ju skickat en massa mail som de inte har läst. Tror ni att man måste kontakta dem igen?? Jag undra om de har blivit av med uppgifter och försöker samal ihop sig igen...
 
G
Dessa Gangster skickar nu ut betalningspåminnelse och hot om inkasso, vidare om du betalar inom 3 dagar kostar det 499 kr +45 kr annars blir priset 499 + 165 kr bestrider denna faktura genom att svara på mailet kommer endast ett autsvar som säger att du skall fylla i ett formulär och skicka till annan E:postaddress, vem vågar göra detta när man har med sådana gangsters att göra med. Råd till alla som har drabbats av dessa lurbendrejare
BETALA EJ
 
G
Nu vill de att man ska fylla i ett nytt mail och skicka till dem. Måste man verkligen göra det? Kan man inte bara skita i dem?
 
G
Efter att det 1/4 betalt snällt kommer även till mig påminnelse med hot om Inkasso. Är inte riktigt klokt!!
Skall anmäla till KO.
 
G
Ja, det stämmer det som alla lagt in om detta företag. Jag har kontaktat dem och reklammerat och fått automatiskt tillbaka. Efter en månad-betaningspåminnelse+ avgift.
Vågar man vänta längre, jag kan inte få en prick-det hade varit förödande.. Vad gör man!
Kom också in via annan site under uppfattningen att tjänsten var gratis. Man fick, när jag kollade -leta sig fram till villkoren under en flik och där, sist i stycket hitta priset.
För jävligt! Önskar man kunde sätta dit dem ordentligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.