Vilket härligt samhälle Sverige har blivit. Privatpersoner tvingas retirera för laglösheten.
 
Chockerande, jag lider med dig och kan bara föreställa mig hur fruktansvärt obehagligt det här känns för dig och din familj..
 
G
Jag tycker synd om er och det är för jävligt när något sådant händer. Men jag tror att detta är en väckarklocka för detta forum, de som skriver där och de som förestår det.
Det är så mycket naiva inlägg av folk som haft en otrolig tur att inte bli drabbade av denna, Sveriges mest avskydda bransch och moderatorerna tar bort allt för mycket när folk spyr galla över denna sjuka bransch. Dock har jag full förståelse för att ni tog bort tråden om det företag ni misstänker låg bakom detta angrepp.

Men jag tror det är dags för Marlene och de allt för naiva skribenterna på forumet att inse att byggbranschen kan vara mycket hotfull och att denna händelse på inget sätt är unik!

Byggbranschen har alltid haft ett dåligt rykte men frågan är om det inte håller på att nå en kritiskt punkt nu. Så många missnöjda kunder och många som även är rädda för att fysiskt råka illa ut, inte bara ekonomiskt och psykiskt.

Jag har länge försökt skriva inlägg på forumet under fullständig anonymitet av rädsla för denna sjuka bransch men Marlene vägrar! Man måste lämna ut uppgifter till Byggahus.se. Vem vet var de uppgifter hamnar när förändringar sker! När någon annan tar över, när sidan blir hackad osv osv.
Det slutad med att jag blev anklagad för att skriva saker som inte var sant och sedan blev jag avstängd.
Jag vill inget hellre än att denna sida (som på många sätt är väldigt bra) ska fungera som en informationskanal för oss konsumenter men pga att många känner en rädsla för byggbranschen vågar man inte skriva här när man inte får vara 100% anonym. Samt det faktum att man moderererar alldeles för hårt.

Jag tror ni måste fundera på hur forumdelen ska fungera annars tror jag att allt för många snart inser att censuren är för stark och söker andra alternativ.

Hur som haver så hoppas jag att ni vill fortsätta att driva denna sajt, som med undantag av forumdelen är bra och att ni inte ger vika för denna typ av fega angrepp som ni utsattes för.
 
Tyvärr så håller jag med alla här men polisen gör INTE någontin i dom här fallen jag fick stenar genom ruta vid 14 tillfällen samt bilen förstörd ett antal gånger dom kallade det bara "pojkstreck"
 
J
Beklagar det som hänt dig, framför allt så har barn inget med sånt här att göra men råkar ändå ut för trauman för att banditer har släppts loss på byggmarknaden. Vi har blivit nån sorts bankomater för dessa kriminella
känslolösa element.. Jag förstår bara inte varför man gör sig så stort besvär för att komma åt pengar, man drar igång stora byggen och lägger en massa tid, det måste ju vara enklare att svindla människor på pengar utan att jobba sig så. Och ryktesspridningen gör ju så att det inte blir så många jobb i samma namn utan man måste trixa med det också.
Jag avskyr hot och vedergällning, MEN, efter att själv blivit utsatt för ett
sk. "byggföretag" med ursprung bakom forna järnridån i södra europa som
gjort att det nästa n exakt kostat mig dubbelt eftersom allt fick göras om, så har jag mot min egen etik och moral börjat förstå att det enda språk de förstår är sitt eget. Har man MC som jag och är med i en klubb, om än ingen HD-klubb, så lever ändå den felaktiga fördomen att vi som är med i MC-klubbar är farliga. Man behöver inte göra så mycket mer än att låta dem få reda på det och samtidigt berätta sanningen om dem i alla nätforum och företagskataloger på nätet."Min" byggare håller nu på att lämna landet, för han är rökt på svensdka byggmarknaden om han inte gömmer sig bakom ett led på 10 bulvaner. Detta hjälpte mig inte att få till baka pengarna men andra från att råka illa ut och lite mental upprättelse är det. Tyvärr lämnar han en skatteskud på 3 milj. som avskrivs efter 5 år och som vi andra godtrogna arbetande får betala. Men jag kommer inte att låta han vistas i detta land utan att följa hans framfart. Sen håller jag med föregående gäst, med rubriken "Någon som är förvånad".
Förresten, vår MC-gäng skall söderut snart, vill du kan vi komma förbi och hälsa på. Tolka det rätt.
 
G
Min bror hade ett problem med en person på detta sätt och installerade en kamera som var kopplad till datorn. på så sätt fick han killen på bild och även om nu inte filmen går att använda i polisiära syften finns alltid folk runt omkring som blir hederligt förbannade på sådana människor och gärna vill visa det för dem också om man säger.
Lycka till!
 
Kamerabilder kan kanske inte användas som bevis, men om polisen känner igen personen så är det tillräckligt för att göra en husrannsakan, vilket kan ge hållbara bevis.

Eller, om de envisas med att kasta sten, bygg en sån här och sätt på tomten. Den är för en kastad sten vad en atombomb är för en handgranat. Det handlar om terrobalans!

http://en.wikipedia.org/wiki/Trebuchet

Dessutom är det en käck trädgårdsprydnad.
 
Kamera funderar vi på. Jag är inte så krigisk av mig och tror jag avstår från vedergällning.
 
G
Trevligt att du gillade förslaget alt var inne på samma linje.
Kamera alternativet behöver ju inte utesluta något annat heller men det blir lite mera svart på vitt vad det är man har att göra med.
Återigen lycka till Marienne
 
G
förlåt, Marienne det var väninnan det "Marlene" skulle det ju givetvis vara.
 
Gynteri
Jag förmodar att polisen betraktar fallet som skadegörelse, dvs ett anmälansbrott. Dina misstankar om ett samband med aktiviteter i visst forum är spekulation och kan möjligen betraktas som olaga hot. Det sistnämnda skulle troligen inte resultera i någon utredning eftersom spaningsuppslag saknas.

Avsikten kan ha varit att skrämma dig till tystnad, vilket åtminstone delvis verkar ha lyckats.

Personligen har jag erfarenhet av ungefär samma sak, dock i ett anmälansbrott. Polisutredning igångsattes men lades efter kort tid ned av åklagare. Vilket på intet sätt fick mig att tystna, tvärtom! Huliganerna fick det hett om öronen istället. Och jag lever ännu :)
 
´vad läskigt!! vilken tur att ingen skadade sig men förstår att det tar på en psykiskt!! hoppas polisen får fast denna person!!!!
 
Kriminalitet handlar inte om arbete och svett utan om snabba cash... det finns i alla skrån i olika omfattning.
 
Hur hittar jag denna tråd i Google "internet cachen" som nån nämnde????
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.