I söndagens Kalla fakta framkom att Älvsbyhus vägrar att bygga helt felfria hus, trots att till och med ARN har gett kunderna rätt. Deras VD visade i programmet inget annat än förakt för kunderna. Det är enligt Älvsbyhus VD inga problem att huset har monterats under hällregn, eller att taket inte är tätt så att det regnar in.

Du kan läsa blogginlägget här: Hopplöst för Älvsbyhus?
 
A
Kan det vara så att Byggahus (med Marlene i spetsen) äntligen börjar inse vad som händer där ute i byggbranschen!
Det har varit mycket naiva råd och censur under många år! Inse att det är en skurkbransch och att det inte bara är Älvsbyhus!
Skydda dina forumskribenter istället för att censurera! Många är rädda, med all rätt, för byggbolagen och då duger det inte med ett självpåtaget ansvar att våra identiteter är skyddade här på byggahus.se.
 
Bara för att jag tror att just du inte har rent mjöl i påsen? Jag tycker att rätt ska vara rätt, i alla väder.
 
@ABCgMTJN3: ???
Nu förstår jag inte alls vad du menar - byggahus har ju varit på konsumenternas sida hela tiden tycker jag.
Sen kan man om man vill vara seriös inte vräka ur sig vad som helst som forumsägare självklart - man måste visa lite smidighet och diplomati också.
Men att det inte är husbyggarföretagens sida som buggahus.se står på tycker jag är uppenbart !
 
A
Faktum är att jag har rent mjöl i påsen (har du Marlene?) men vill vara anonym, helt anonym och inte beroende av vilka reklamintäkter ni har! Du har fått det helt om bakfoten Marlene!
Jag tror nog att syftet med denna sajt är bra från början och att man vill vara just "På konsumentens sida" men tyvärr är Marlene lite väl envis och kan inte erkänna när man hanterar forum och forumregler på ett lite udda sätt. Ett sätt som gör att man funderar på om det verkligen är konsumentens sida man står på i alla lägen. Jag tror fortfarande att det bara är oförstånd och inte beräknande men det är ju fortfarande illa.
Det är inte bara jag som tycker det, jag har fått många bekräftelser på att fler forumdeltagare tycker så.
Jag trodde bara nu att Marlene hade fått upp ögonen för hur branschen är och att man inte kan vara så naiv. Därav tänkte jag att det kanske fanns utrymme för lite ödmjukhet, men icke!
 
Om ABCbbP6F3 har rent mjöl i påsen varför komma in med nytt Alias och baktala Madelene.
Våga stå för ditt ord under ordinarie Alias.
Att forumet skulle styras av reklamsyften har jag svårt att se.
Tex så har Per Eskilsson skrivit mindre fina saker om Canal Digitals HD box i en forumtråd även fast Canal Digital anonnserar på Byggahus.

Nej det verkar som du är sur över en specifik stängd tråd och raderade redigerade inlägg. I den specifika tråden jag tänker på så fanns inte speciellt mycket ödmjukhet från någon sida.

Varför skulle Byggahus alltid stå på forumskribenternas sida? Forumskribenter kan ha fel i sak och medvetet fösöka smutskasta företag för eget syfte. Är det svårt att avgöra vem som har rätt och fel så ska väl inte byggahus kategoriskt gå på trådskaparens linje och hålla dom om ryggen.

Spårar trådar ur till pajkastning så är det rätt att stänga dom.

/Patrik
 
A
Re: Patrik.

Jag har haft en lång disskution med Marlene angående de problem som jag tycker forumet har och det är lite svårt att kortfattat förklara vad jag menar. Det första inlägget i denna blogg var mer ett sätt att förtydliga det jag sagt tidigare till henne.
Lösryckt ur sitt sammanhang så kan det tyckas som ett onödigt angrepp men det är ganska många som känner så här och som har disskuterat olika lösningar på problemet. Tyvärr så är det så ibland att en del ska ha rätt inte för att det är rätt utan för att ha just rätt!
Jag vet att det finns en liten "klubb" av människor som står för merparten av inlägg och att det lätt blir just en klubb för inbördes beundran.
Det är inte ett specifikt inlägg som jag är irriterad över utan en mängd inlägg som tagits bort och de flesta har inte skrivits av mig. Detta var mycket tydligare när det var fler husföretag som annonserade för ett antal år sedan.
 
Det är faktiskt en viktig mission som detta forum har. Och inte minst det synnerligen märkliga systemet med "opartiska" besiktningsmän utgör en styggelse. Något som bostadsverket borde ha hanterat för länge sedan. Lycka till med alla granskningar!

R Göran

fd byggnadsnämndsordförande
 
”En bra hustillverkare måste också ha förmågan att känna empati med kunden, för ett hus betyder så mycket hela tillvaron för den som bor i det. Ett hus är alldeles för viktigt för att byggas av någon som inte älskar hus.”

Det var bra skrivet!

När vi köpte vårt nya hus och började upptäcka mer och mer fel skrev jag detta till byggföretagets VD:

”Man ska vara ärlig och objektiv men man ska även vara ödmjuk
och visa lite empati för sina kunder.”

Tyvärr finns det olika typer av människor och därför har vi hamnat i en svår och komplicerad situation:

http://www.byggahus.se/forum/juridi...etaget-vill-inte-ta-sitt-ansvar-se-video.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.