En bra blogg som jag har börjat följa regelbundet är Mårten Niléhns, han som är chefredaktör på magasinet Residence.
Jag prenumererar själv inte på DN, men Mårten uppmärksammar idag ett bild i DN Bostad som ni bara måste ta del av.

Du kan läsa blogginlägget här: Bebis på vackert plåttak
 
För står inte problemet? Pappan håller ju i barnet!

Ser ju dessutom ut att vara 20cm ner till ett plåttak med 10g lutning.
 
Ja du har ju inga barn iaf malmborg... ;)
 
Man ser inte hela scenen, chansen är stor att det är helt harmlöst. Hjärnan ser ett tak, och fyller i en massa information som kan vara fel.
 
Snälla vänner

När mina pojkar var små så kastade jag dem upp i luften och tog emot i fallet. De älskade det.

Att pappan på bilden skulle tappa barnet är ju hur osannolikt som helst = minimal risk. Alla som någon gång satt sitt barn på cykeln eller i bilen ska i vart fall inte uttala sig om att händelsen på bilden är farlig.
 
G
Ni som inte ser något konstigt i bilden har tydligen inga barn.
Är det så klokt att visa för ett barn att det är tillåtet, jätteroligt , och i övrigt en så intressant händelse att manfotograferas när man är ute på taket ? Nästa gång gör pojken samma sak utan pappa ....
oansvarigt , tycker jag. Barn hittar på hys ändå utan att man behöver leda dom fram mot faran som pappan på bilden gör
gaia
 
Jo jag har barn...
Men "gaia" jag hoppas att du inte nytjar någon alkohol/tobak under dina barns uppväxt då häller. För där är betydligt större faror och mycket mer oförutsägbara för barn o ungdommar att se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.