181 läst · 4 svar
181 läst
4 svar
Vägrar kompensera kund
På konsumentens sida
· 3 100 inlägg
Älvsbyhus fortsätter att behandla sina kunder arrogant.
En kund vars hus inte gick igenom besiktningen pga ett undermåligt lagt tak, fick ärendet prövat i Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
Nämnden rekommenderar Älvsbyhus att ersätta husägaren för kostnader som denne blivit påförd för omläggning av taket genom annan näringsidkares försorg, dock maximalt 92 000 kronor.
Du kan läsa blogginlägget här: Vägrar kompensera kund
En kund vars hus inte gick igenom besiktningen pga ett undermåligt lagt tak, fick ärendet prövat i Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
Nämnden rekommenderar Älvsbyhus att ersätta husägaren för kostnader som denne blivit påförd för omläggning av taket genom annan näringsidkares försorg, dock maximalt 92 000 kronor.
Du kan läsa blogginlägget här: Vägrar kompensera kund
Ryktet är redan som det är så med den inställningen så strävar dom snarare efter att befästa det rykte dom redan har. Förvånande att ett "seriöst" företag inte följer ARNs rek. Älvsbyhus på väg in på ARNs berömda lista?