Även den här sommaren har vi hunnit med ett besök på Österlen, i vanlig ordning. Den här gången blev det lite trädgårdstema, inte minst för att vi håller på att göra om i vår egen trädgård. Inspiration är aldrig fel.


Du kan läsa blogginlägget här: Inspiration till trädgården
 
Åh, kul med trädgårdsinspiration! Såg i ett tidigare inlägg att du får hemm ett växthus från Rosenberg Wase i höst. Mitt kommer nästa vår! Jag ska ha ett Flora ca 15 kvadrat. Hur stort blir ditt? Och vilken modell? vad ska DU HA för golv inne i huset?
/B
www.lyckligagatans.blogg.se
 
Mitt är ett Solsidan som sitter förankrat mot en vägg. Jag ska ha det vitt. Tror att det är max 10 kvm, är osäker. Tänkte ha singel som golv, en liten del ska vara bara jord där jag odlar. Lägger dock jord under hela så att man har flexibiliteten att kunna plantera var man vill om man ändrar sig.

Flora är jättefint! Antar att du har ett modernt hus då? Vårt hus är gammalt så jag tyckte att Solsidan passar bättre i stilen.
 
G
Hej! Jag har också beställt ett Solsidan växthus. Det skulle ha levererats i höstas, men har inte kommit ännu, nu i januari. Har du fått ditt?
 
G
Hmmm.... och jag har beställt ett från samma företag och betalat 45.000 men ännu inte fått en korrekt ritning ens. Ska man ana oråd och avboka?
 
G
Jag har också betalat och då är det ju svårt att boka av affären och få pengarna tillbaka. I vårt fall tog det fem månader (maj-oktober 2009) att få en ritning. Och som sagt, ännu inget växthus.
 
G
Visst måste man ha konsumenträtt att säga upp avtalet och få pengarna tillbaka, i synnerhet om man inte ens fått en korrekt räkning...
 
G
korrekt ritning, skulle det stå.
 
G
mARLENE, HAR DU FÅTT DITT VÄXTHUS ÄNNU, DET SKULLE VÄL OCKSÅ -ÄNRTLIGEN - HA KOMMIT I HÖSTAS?
 
Vår tillbyggnad är kraftigt försenad och jag var minst sagt het på gröten när jag beställde växthuset (typ två år för tidigt). Så fort vi har putsat huset ska jag be att få det levererat hit. Vi har alltså ännu inte bett om någon leverans.
 
G
Jo, men om man har bett om - och blivit lovad - leverans . . .
 
G
varför inte skriva direkt till företaget...
 
G
Har jag gjort. Det finns ju ett avtal om leverans.
 
G
Jag skrev här enbart för att jag blev nyfiken när jag såg att andra också beställt och undrade då om de fått sina västhus.
 
G
Ser här att jag skrev den 14 januari. Växthuset har fortfarande inte kommit, kan jag säga. Nån annan som fått sitt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.