Nu gäller det att hålla tungan rätt i mun för alla som funderar på att utnyttja ROT-avdraget. Har du verkligen rätt att göra fullt ROT-avdrag, är frågan du ska ställa dig.
Det krävs det en arbetsinkomst på närmare 24 500 kronor per månad för att kunna utnyttja rotavdraget fullt ut. Har du låneräntor och pensionssparande med skatteavdrag behövs en ännu högre inkomst.

Du kan läsa blogginlägget här: ROT-avdrag kan ge skattesmäll
 
G
hur är det med reseavdragen till o från arbetet, läggs det ihop med låneräntor och pensionssparande
 
G
Tycker att det hela är en ren blåsning utav staten! När jag ringde och frågade dem så sa dem att jag kunde utnyttja rotavdraget till max men nu har jag fått en skattesmäll... det roliga eller tragiska är att när jag ringde till skatteverket så sa dom klart och tydligt att det bara var att tuta och köra, fick det till och med skriftligt hemskickat... och de skulle inte vara några som helst problem... men problem är det nu när det skall betalas tillbaka en massa pengar. Och betalar man inte så blir det ju kronofogden. Blås. Sveriges största Blåskonto

Skäms på er

Sedan så ringer man och ber om en förklaring och då får man svaret "det har varit på nyheterna och att det borde jag vara medveten om"

Först och främst så tycker jag personligen att man inte skall tro på allt som skrivs eller sägs i tidningar eller på tv. Sedan att deras "ursäkt" eller "förklaring" var utav den sämsta någonsin. Tänk nu om jag ej haft tv eller ej läst tidningen... TRAGISKT!!!!!!!

Nu har jag varit i kontakt med min bank för att kunna ta ett lån för att betala av detta och då berättar min kontakt där att detta inte bara händer mig utan ett flertal kunder som även tagit kontakt med henne ang samma problem.

Fy *** för dessa blåsare!!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.