Idag när jag kollar antalet medlemmar på Byggahus.se ser jag att vi är 69 822 st. Det borde innebära att vi är 70 000 medlemmar i midsommarhelgen. Fantastiskt!
När vi skulle bli 50 000 medlemmar firade vi det med att ha en tävling. Den som gissade rätt på vilken dag och klockslag gränsen skulle passeras vann en dammsugare.
Någon anmälde vår lilla tävling till Lotteriinspektionen som kontaktade mig och menade att det här var ingen tävling, det är ett lotteri. Alldeles för lätt att gissa. Så här får bara idéella föreningar göra. OK, då vet vi det.

Du kan läsa blogginlägget här: Snart 70 000 medlemmar!
 
Tänk att din byggahus-portal, som väl startade i samband med ert eget hemmabygge, kommit att bli en sådan formidabel succé! Stort grattis till kommande 70.000 medlemmar! Spännande med ny tävling :D

Sedan kan jag inte låta bli att beklaga den sorgliga själ, som anmälde den förra tävlingen till Lotteriinspektionen. Hur kan man lägga energi på en sådan sak?!:rolleyes:

I USA kallas den typen av personer "party poopers" - här hemma blir det väl kort och gott glädjedödare :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.