69 fel vid slutbesiktningen, det är mycket det. Älvsbyhus åtgärdade vissa av felen i Stefan och Carolina Garphons nybyggda hus, men lämnade kvar 26 av felen utan åtgärd. Dessutom hittade besiktningsmannen 17 nya fel. Älvsbyhus åtgärdar igen, men lämnar nu kvar 13 av felen.
VD Donald Johansson menar att
"- Vi vet att i de fall där det ageras på det där viset, då blir det aldrig färdigt utan det kommer hela tiden nytt."
Ungefär som att kunden ändå aldrig kommer att bli nöjd, så Älvsbyhus kan lämna kvar fel utan åtgärd.

Du kan läsa blogginlägget här: Älvsbyhus anklagas för byggfusk
 
Är inte förvånad....
 
Ja! tror man ska passa sig för Älvsbyhus?Tycker det låter så på deras reklam annonser,billigt,billigt men vart tog kvaliteten vägen??
 
Är det ngn som är förvånad?
 
Förvänad att det finns företag vars ledning kan svara på det sätt som Älvsbyhus. Är man inte mer rädd om sin marknadsföring? Flera bekanta har valt annan huslleverantör pga vårens mediainslag med Älvsbyhus.
 
K
3 gubbar har gjort besiktning och alla jobbar åt Älvsbyhus AB.
Otrevliga med ord som standard fel. Mitt hus är 1 år nu och fallfärdigt.
Så är jag ett brandoffer på råga till allt och snickare.
Trygg Hansa lär sluta köpa sko kartonger snart.
Allt är synligt en ung på 3 år ser sånt. Fast de proffsiga limkukarna jag haft att göra med är blåsta. stryk skall de få hela firman.
Nu bygger de 40 tal hus i KARLSTAD. STOP de kan inte bygga ett hus.
med mjuka kramar till alla drabbade KIRIL I HEDEBACKA RAPPEL FUSK BYGGE.
KONSUMENTVERKET KAN FÅ MIG GRATTIS OCH UPPDRAG GRANSKNING MED.
 
:@vi har maasor fel vid slutbesiktning men mångar fel har ej åtgärda .vi flyttade in över ett år
 
Alldrig mer Älvsbyhus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.