Häromdagen såg jag det nya byggprogrammet Arga Snickaren på kanal 5 för första gången. Programnamnet lät lite negativt så egentligen ville jag inte se det. Vem vill titta på någon som är arg? Nåväl, jag hamnade i alla fall framför programmet tillsammans med barnen.

Du kan läsa blogginlägget här: Hantera stressen vid bygget
 
Mycket tänkvärt! Det är så lätt att inbilla sig att bara för att man jobbar åt sig själv och gör något man tycker är roligt så finns det ingen risk för stress. Man glömmer lätt bort att även hemma är det lika viktigt att ta raster, jobba strukturerat och inte för fort -Precis som på vilken arbetsplats som helst.

Får tillstå att jag resonerat som så att jag "måste" göra nästan allting utan hjälp och skyllt detta på hanterkarnas kostnader, men sedan insett att den enda person som bestämt att jag måste renovera överhuvudtaget enbart är jag själv. Jag valde mitt hus med alla sina skavanker och redan där borde jag begripit allt jobb som väntar.

Nu är det ett projekt i taget. Däremellan är det vila någon månad eller till arbetslusten kommer tillbaka. Behöver jag hanterkare till ett alltför stort jobb så är det bara att spara ihop inför det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.