Jag hoppas att alla andra har haft en lika lugn och avkopplande jul- och nyårshelg som jag har haft tillsammans med släkt och goda vänner. Man har fått tid att reflektera, inte minst över det turbulenta året som gått.

Du kan läsa blogginlägget här: Vinstlotten till oss i hussvängen
 
Är absolut ingen vinstlott för oss i "hussvängen" som ska bygga hus och sitter på en bostadsrätt som ingen vill ha...

Ja vi behöver vara så dystra.
 
Trist. Är det inga intresserade alls av bostadsrätten? Kan man hyra ut den i andra hand? Hur lågt pris för att få den såld?
 
Vi har inte haft den ute till försäljning men vi vet vad grannar har fått samt pratat med mäklare. Jämför vi vad grannar fick förra sommaren så är det nog en nedgång på 300-350k men då blir förlusten runt 100k mot vad vi gav. Hyra ut är inget alternativ då man inte får ta ut hyra för lånen.
 
Då håller jag tummarna för att ni ändå får den såld till ett hyggligt pris och att ni i alla fall lyckas får ner priset på nybygget ...?
 
Jag håller med dig Marlene detta är ju kanon. Det är mycket lättare att pruta nu speciellt om man skall köpa hus av folk som blivit arbetslösa och har överbelånat huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.