Jag läste ett inlägg i forumet där en medlem är besviken på sin hustillverkare som aldrig dyker upp och rättar till felen som man lovat. En del svarar honom att de minsann är nöjda med hustillverkaren, medan någon annan också har dåliga erfarenheter av samma hustillverkare. Diskussionen glider in på hustillverkare i allmänhet och själv undrar jag om det inte är dags för en statlig reglering av husmarknaden.

Du kan läsa blogginlägget här: Certifikat för att få bygga hus?
 
Tyvärr så är nog läget så att "Själv är bäste dräng"... De enda entrepenörer som är bra är de som ens vänner och bekanta använt (om de inte bara har haft tur).

Själv så gör jag så mycket jag kan på egen hand, om jag måste ta in en entrepenör så hänger jag över hans axel tills arbetet är klart. Det har en tendens att bli rätt bra.

Senaste exemplet som jag har är snickaren som skulle byta ut altandörren som var av fel sort när huset byggdes. Han lyckades sätta dörren så att den lutade 1 cm utåt, trots att han hade en smyg att montera den mot. Hade jag inte stått och kollat på så hade den blivit monterad på de sättet... Suck...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.