Bygga ihop pepparkakshuset med hjälp av limpistol, kan det vara något?
Igår fick jag följande tips till snabbt och effektivt pepparkaksbygge av en läsare:
Om du snabbt vill bygga ihop ditt pepparkakshus, koncentrera aktiviteten till att barnen ska dekorera och inte bränna sig på socker, då kan du använda en limpistol för att sätta ihop pepparkakshuset. Med den här metoden går det väldigt fort och man kan sitta vid köksbordet istället för att stå vid spisen. 
Den här familjen brukar inte äta upp själva pepparkaksdelen av huset, utan bara dekoreringen.

Du kan läsa blogginlägget här: Snabb, effektiv och lite giftig pepparkaksmetod
 
G
Ville bara nämna att vi idag provade limpistol-metoden med mycket gott resultat! Delarna sitter som berget och lille Elliot, strax fyra år gammal, tyckte att det var buskul!

Om vi kommer att äta av själva huset, lägger vi givetvis de limmade fogarna åt sidan. Och giftigt vet jag väl inte om jag vill kalla limmet - möjligen artificiellt . . .

Tack för tipset!

God Jul och Gott Nytt År och inte minst, lycka till med planeringen av vårens altaner ;)
 
Kul att höra att metoden funkade så bra. Jag får överväga den till näst år, för den verkar ju onekligen vara den smidigaste. Gott Nytt År!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.