Igår damp det senaste numret av Råd & Rön ner och den innehöll årets upplaga av Svarta listan - listan över företag som har vägrat att följa beslut i Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
På ARNs bostadsavdelning avgjordes 286 ärenden under andra halvåret 2006. I 113 fall ansåg ARN att kunden skulle få rättelse från företaget. 24 stycken av de 113 vägrade att följa nämndens beslut och hamnade alltså på Svarta listan.

Du kan läsa blogginlägget här: Tänk dig för innan du anlitar
 
G
Migiall har startat upp igen men kallar sig nu Allegon Consulting.
 
G
Tvisten mellan Migiall och kunden var löst innan den svarta listan skrevs och resultatet blev till Migialls fördel. Inga pengar behövdes betalas ut till kuden utan det bedömdes att Migiall följt det avtal som skrivits.
Trist att man svartmålar ett företag innan man har rätt fakta.
 
Martin
Jag har också råkat ut för den här skojaren som kallar sig Micke på Allegon Consulting. Han var trevlig och hjälpsam i början men så fort att han fick betalt så tröttnade han och gjorde ett mycket dåligt jobb som drog ut på tiden. Han sa att han blev sjuk, tappade mobilen, maskiner gick sönder och till slut fick han inte jobba för sin läkare, lögner alltså. Han har skrivit falska papper på ROT-avdrag mm trots att företaget inte är registrerat för F-skatt. Han slutförde aldrig sitt uppdrag och gjorde ett fruktansvärt dåligt jobb. Anlita absolut inte detta företag för då blir ni förmodligen lurade. Micke är skyldig mig många tusen kr plus att jag får färdigställa och reparera de skador han orsakat. En stämning är aktuell även i mitt fall.
 
A
Martin, samma gäller för mig. Hur går det för dig? Har du på nåt vis kunnat få tag i honom? Vad heter killen egentligen? Det gamla mobilnumret har han stängt av. Tänker inte heller ge mig i den här frågan...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.