I helgen hade Sydsvenskans bogranskare gjort en jämförelse av åtta olika hustillverkare, det ser ut som om de har valt de åtta största i Sverige om jag inte misstar mig. De hade också satt betyg på dem, vilket jag tycker är lite farligt och rent av oansvarigt. De tar en modell från varje tillverkare och jämför och sätter betyg.

Du kan läsa blogginlägget här: Farlig granskning av kataloghus
 
F
Vill bara lägga in en varning till alla som går i husbyggartankar.
Vi har nyligen byggt med Götenehus och vill utfärda en stor varning till alla som funderar på att bygga med dem. Husen i katalogen är jättefina, men så fort man skriver på kontraktet så är det allt annat än en trevlig historia. Vi kan skriva detta med bakgrund från ett tiotal andra som också byggt med Götenehus så våra erfarenheter är långt ifrån unika.

En stor dela av våra problem har varit med de anställda på kontoret i Danderyd i Stockholm. Så de andra kontoren kan kanske vara bättre. Men även Huvudkontoret i Götene har visat sig vara en katastrof.

Vi har bla fått höra. - Dra åt helvete. -Du får skylla dig själv om du köper hus av oss.

Vi har fått uppleva byggfusk (fastställt av flera byggkontrollanter), fakturamygel då man bla drar ut på byggtiden för att öka indexeringen vilket innebär 100-tusentals kronor i ökade kostnader. Har tex försökt få tag på projektledare, och andra kontaktpersoner i 3 månader då man inte åtgärdat en enda punkt i besiktingsprotokollet. Detta är bara början.... Så tänk efter mer än en gång om du funderar på dem som leverantör. Man vill inte att ens största affär någonsin skall bli ens största huvudvärk....
 
Vi bygger med Götenehus och är inte så nöjd med vad deras säljare presterar, ddäremot är de på huvudkontoret jättebra att ha att göra med än så länge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.