Någon tipsade i forumet om ett sånt roligt/lyxigt/tragiskt husbygge, så jag måste bara ta upp det här så att fler får se det.

Du kan läsa blogginlägget här: När pengarna tar slut mitt i bygget
 
G
Måste ligga en personlig tragedi bakom. Ser ju ut som om någon fått den allvarliga sjukdomen: RDS (Riktigt Dålig Smak) men ändå kommit ifrån rucklet i tid. Kan tänka mig att bjuda EN krona :)
 
G
Stackars sate som har byggt och fått slut på pengarna
 
G
Måste vara någon gudfadern-wannabe som åkt dit helt enkelt!
 
G
Verkligen mysko bygge. Jag förundrades när jag råkade få syn på det själv i somras - det ligger nämligen ovanför parkeringen till Zetas, Stockholms trädgårds-Mecka. Det verkar litet feltänkt. Tomten är visserligen stor men brant sluttande. Den ligger inte i Segeltorp på riktigt utan i Smista, men mäklaren skriver som vanligt Segeltorp som är mer populärt. I närmaste grannskapet där på höjden finns lite villor men mest radhus och mindre flerfamiljshus - är det "fint" nog för den som kan tänkas vilja köpa ett så påkostat hus?

Jag vet att en del finska småentreprenörer har gjort affärer i Segeltorp och Smista, bl a köpt knepiga tomter som bebyggts med villa på spekulation. Bjöd själv på ett sånt hus för ett par år sen men backade ur när vi blev litet osäkra på värdet. Det var inget lyxhus men hade likheter med detta: Brant tomt, extremöppet entreplan, mycket klinker och stor terrass. Skulle inte förvåna mig om det här är en sån kille som försökt sig på ett litet större kap. Annonsen säger "huset kan säljas i befintligt skick eller helt färdigställt, varför priset kan diskuteras efter visning" - det tyder rätt klart på att säljaren är en entreprenör som behöver få in pengar, inte en privatperson som tagit sig vatten över huvudet med egna villabygget.
 
Inte alls någon dum teori! Flera pusselbitar faller på plats. Man önskar att de hade gjort någon undersökning av vad svenskar har för smak och stil ...
 
G
Otroligt!!

Ta mig fan det värsta jag sett!
 
G
8000000 kr såldes detta för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.