I morse när jag loggade in på datorn fick jag det glädjande beskedet att nattens byte av programvara var framgångsrikt. Vi håller just nu på med inställningar och beräknar att  öppna forumet igen i eftermiddag.


Du kan läsa blogginlägget här: Nattens byte gick vägen
 
G
När man sliter så mycket med att migrera sin egen lilla husbyggarsida (husetvidhavet.se) till ny plats inser man hur mycket jobb det säkert går åt till byggahus.se forum. Nu är man ju JÄTTENYFIKEN på att få dyka in å testa :) Lycka till med arbetet!
 
G
Att en migrering skall behöva så många försök och återförsök är sannerligen inte ett gott betyg till er leverantör, hur ostrukterat jobbar de egentligen??
 
G
Problemet var att Yabb som migreinge gick från är en ostrukturerad forumprogramvara. Den lagrar tex inte allting i en databas utan som lösa filer.

Att få alla dessa beroenden rätt för flera hundra tusen filer är ett mardrömsjobb. Att formut sen har uppgraderats några varv i yabb underlättar inte heller
 
G
För mig fungerar inte det nya forumet alls.
När jag går in så laddas sidan "..byggahus.se/forum" om hela tiden, med hög hastighet, alltså mindre än en sekund mellan varje omladdning.
Som att det har låst sig i någon slags loop.

//ML
 
Tydlingen händer det när du surfar från Mozilla, dock inte från Explorer. Vi ska titta på problemet.
 
G
Genom att gå genom "historiken", har jag kommit in på forumet.
Då kom jag in på en gammal sida och kunde sedan komma igång på det nya forumet. Det fungerar mao bra bara man kommit förbi sidan /forum .

Men det ser iaf lovande ut, det har varit blixtsnabbt jämfört med tidigare.
Bra ide att visa småbilder först på bilder som är infogade, har man redan sett dom, eller inte är intresserad så behöver man inte vänta på att den stora blir laddad.

Finns det ngn information någonstanns vad alla olika ikoner framför ämnena betyder?

mvh
//ML
 
G
Nu såg jag att det fanns en beskrivning av ikonerna längst ner på sidan. Man ska inte vara snabbare med att fråga än att titta *ler*
 
Bra att du hittade själv. Det kommer upp en beskrivande text när du gör "mouse over" på aktuell ikon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.