108 läst · 8 svar
108 läst
8 svar
Nattens byte gick vägen
På konsumentens sida
· 3 103 inlägg
I morse när jag loggade in på datorn fick jag det glädjande beskedet att nattens byte av programvara var framgångsrikt. Vi håller just nu på med inställningar och beräknar att öppna forumet igen i eftermiddag.
Du kan läsa blogginlägget här: Nattens byte gick vägen
Du kan läsa blogginlägget här: Nattens byte gick vägen
Problemet var att Yabb som migreinge gick från är en ostrukturerad forumprogramvara. Den lagrar tex inte allting i en databas utan som lösa filer.
Att få alla dessa beroenden rätt för flera hundra tusen filer är ett mardrömsjobb. Att formut sen har uppgraderats några varv i yabb underlättar inte heller
Att få alla dessa beroenden rätt för flera hundra tusen filer är ett mardrömsjobb. Att formut sen har uppgraderats några varv i yabb underlättar inte heller
Administrator
· Skåne
· 7 832 inlägg
Tydlingen händer det när du surfar från Mozilla, dock inte från Explorer. Vi ska titta på problemet.
Genom att gå genom "historiken", har jag kommit in på forumet.
Då kom jag in på en gammal sida och kunde sedan komma igång på det nya forumet. Det fungerar mao bra bara man kommit förbi sidan /forum .
Men det ser iaf lovande ut, det har varit blixtsnabbt jämfört med tidigare.
Bra ide att visa småbilder först på bilder som är infogade, har man redan sett dom, eller inte är intresserad så behöver man inte vänta på att den stora blir laddad.
Finns det ngn information någonstanns vad alla olika ikoner framför ämnena betyder?
mvh
//ML
Då kom jag in på en gammal sida och kunde sedan komma igång på det nya forumet. Det fungerar mao bra bara man kommit förbi sidan /forum .
Men det ser iaf lovande ut, det har varit blixtsnabbt jämfört med tidigare.
Bra ide att visa småbilder först på bilder som är infogade, har man redan sett dom, eller inte är intresserad så behöver man inte vänta på att den stora blir laddad.
Finns det ngn information någonstanns vad alla olika ikoner framför ämnena betyder?
mvh
//ML
Administrator
· Skåne
· 7 832 inlägg
Bra att du hittade själv. Det kommer upp en beskrivande text när du gör "mouse over" på aktuell ikon.