Jag ber om ursäkt för att forumet har blivit så långsamt efter sommaren. Vi jobbar på det och hoppas komma med en lösning inom kort.
Orsaken till att forumet blivit så långsamt är framför allt sökfunktionen och vi ska därför göra en del förändringar där inom kort. Det har också betydelse för hastigheten att vi har så många delforum (rubriker). Jag får ofta mail från medlemmar som vill att vi lägger upp en ny rubrik, men tyvärr kan jag inte lägga upp några fler rubriker förrän vi  har kommit till rätta med hastigheten.

Du kan läsa blogginlägget här: Forumet långsamt - hjälp är på väg
 
G
Sökfunktionen blir jag nog ALDRIG vän med. Varför den delar upp på veckovis, i år eller förra året har jag undrat. Likaså varför den inte är i rak fritext; dvs söker jag på "apskaftsfördelare" så kommer alla inlägg med det upp. GÅR det att göra sökfunktionen SNABBARE och bättre är detta ett STORT plus, något jag mycket väl kan tänka mig att sponsra!
 
Uppdelningen i tid när du söker är ett sätt att snabba upp sökandet. Ju färre filer sökmotorn behöver gå igenom, ju snabbare hittar den det den söker. Ju mer specifik du kan göra din sökning desto bättre. Hela programvaran Yabb som vi använder har visat sig fungera dåligt när man har så många delforum och så många användare som vi har, tyvärr.
Vi måste därför övergå till en annan programvara snart. Låt oss bara hoppas att vi kan konvertera alla meddelanden som finns här i gamla yabbforumet!
 
G
Fint! Ja en REJÄLT bra sökfunktion är ju ofta en bra förutsättning för att det inte skall bli enklare att starta ännu en ny tråd vilket gör hela trådstrukturen vildvuxen med inlägg på inlägg om samma sak. Vi får hoppas att ni lyckas göra en supersite ÄNNU bättre i framtiden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.