Tyvärr missade jag gårdagens Äntligen hemma, eftersom föräldrarmötet drog över på tiden. Men man kan ju surfa in på TV4:s hemsida och läsa om det. Det som slår en är ju att hela programmet måste vara köpt av Svensk Trähusindustri i allmänhet och en av Sveriges största hustillverkare i synnerhet. Ett företag ligger med två bilder av totalt nio i bildöversikten och har även sitt hus med på första sidan. Undrar vad de har fått betala för det? Eller rättare sagt, vad får deras kunder betala för det?

Du kan läsa blogginlägget här: Köpt TV-program om husbygge
 
G
Jag tycker att Äntligen hemma över huvudtaget har sjunkit som en sten som program. Jag hör till de som tyckte det var bra när det var tre olika projekt i hela programmet.. Ett när de byggde nåt, trädgård och så var det nåt med inredning.. De va kanon... Nu känns det som om att de enbart riktar in sig till de hippa i Storstäderna.. Ingenting för oss om bor lite mer på landet.
 
Håller med dig helt och hållet. De behöver byta ut de som skapar programmen till lite mer verklighetsförankrade människor som själva bor i hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.