Vi ska köpa ny kyl och frys och har ett utrymme på 120cm att fylla där vi nu har vår gamla kyl/frys som är 60cm vardera. Skulle nu vilja ha en kyl och frys i rostfritt, gärna med ismaskin, vilket ju de flesta side by side har. Problemet är ju då istället att dessa endast är 90cm breda och jag har heller ej hittat överskåp som passar side by side kyl och frys?

finns det side by side som är 120cm? finns överskåp till side by side?

eller är det som gäller att köpa separat kyl/frys i rostfritt?
 
Har frensh door 92cm bred (Samsung). Jag löste det genom att sätta ett 60cm samt 40cm skåp ovanför. Total hålbredd blir då 100cm vilket är bra för ventilation runt om kylen/frysen. Man kan om man vill sätta smala täckskivor på var sida. Då skåpen ovan är olika bredd satte vi inga dörrhandtag/knoppar utan dold öppning, dvs man trycker på skåpsluckan så öppnas det.
 
A ama123 skrev:
Vi ska köpa ny kyl och frys och har ett utrymme på 120cm att fylla där vi nu har vår gamla kyl/frys som är 60cm vardera. Skulle nu vilja ha en kyl och frys i rostfritt, gärna med ismaskin, vilket ju de flesta side by side har. Problemet är ju då istället att dessa endast är 90cm breda och jag har heller ej hittat överskåp som passar side by side kyl och frys?

finns det side by side som är 120cm? finns överskåp till side by side?

eller är det som gäller att köpa separat kyl/frys i rostfritt?
Tänk på att vissa side-by-side är gjorda för fri placering och helst ska ha åtminstone 5cm runt om...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.