Tänkte köpa en 366cm pool från bestway. Tyvärr ingår en klen filterpump och hålen för slangarna är ganska små. På min gamla större intexpool större.

Har önskemål om att använda min gamla intex sandfilterpump till bestway poolen. Men slangen till den pumpen är 38mm och hålen är som sagt för små i bestway poolen.

Har någon gjort samma sak och provat sig fram? Finns det någon bra adapter för mitt ändamål?
 
Sök på "Intex A adapter" eller "Intex B adapter" så kommer du hitta vad du behöver. A-adaptern gör att du kan använda de mindre slangarna till din pump, eller B-adaptern gör att du kan använda 38mm slangar till din nya pool. Ett tredje alternativ är att byta kopplingarna i själva poolen mot större, men det innebär ju då att du behöver skära lite i den nya poolen, vilket kanske inte känns så tilltalande när den är sprillans ny.
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
Tänkte koppla en intexadapter till 32mm slang men funderar på den bästa tätningen? Vad ska man täta med tycker ni?

Intexadapter och en 32mm slang bredvid varandra på trägolv i syfte att diskutera tätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
M m@nge skrev:
Tänkte koppla en intexadapter till 32mm slang men funderar på den bästa tätningen? Vad ska man täta med tycker ni?

[bild]
Jag har använt sammalika, satte på en packning runt gängorna på adaptern och sen X antal varv med gängtejp. Det funkar.
 
  • Gilla
m@nge
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.