Jag skulle behöva en överfalsad garderobsdörr enligt bild och undrar om någon har tips på någon som kan tänkas sälja liknande produkter. Huset är byggt 1956 och jag gissar att garderoberna är original så det bör vara någon byggåtervinning eller liknande.

Mått på dörren ska vara 178,5x55,5 cm.

Vit överfalsad garderobsdörr i gammal stil med två knoppar, troligen från 1950-talet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garderobsdörr från 1956 med överfalsad design i vit, behöver liknande dörr med angivna mått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Närmaste snickeri kan säkert hjälpa dig om du inte hittar begagnat.
Eller också tillverkar du själv, dom är bara gjorda av masonit och trälister, ibland fyllda med papp men det är inte nödvändigt.
 
  • Gilla
Bonzo2000
  • Laddar…
larsbj larsbj skrev:
Närmaste snickeri kan säkert hjälpa dig om du inte hittar begagnat.
Eller också tillverkar du själv, dom är bara gjorda av masonit och trälister, ibland fyllda med papp men det är inte nödvändigt.
Jo, jag har funderat på att tillverka en dörr själv, men jag har inte riktigt alla verktyg som jag inbillar mig behövs och även om jag gärna tar alla chanser att utöka verkstaden så tänkte jag börja med att försöka få tag på en färdig dörr.


Hur gör jag förresten för att redigera rubriken? Ser att autokorrekten spökat till det lite.
 
BirgitS
Eller pröva med Blocket och liknande ställen för det finns ju de som river ut sina originalgarderober.
 
  • Gilla
Bonzo2000
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Jo, jag har funderat på att tillverka en dörr själv, men jag har inte riktigt alla verktyg som jag inbillar mig behövs och även om jag gärna tar alla chanser att utöka verkstaden så tänkte jag börja med att försöka få tag på en färdig dörr.


Hur gör jag förresten för att redigera rubriken? Ser att autokorrekten spökat till det lite.
Handklingsåg och handöverfräs är väl de verktyg som behövs.
Alternativt en bordssåg, som ersätter båda.
 
larsbj larsbj skrev:
Handklingsåg och handöverfräs är väl de verktyg som behövs.
Alternativt en bordssåg, som ersätter båda.
Har en cirkelsåg, så det är väl egentligen bara handöverfräsen som saknas.

Som sagt köper jag gärna prylar, men det känns inte som ett verktyg som jag kommer använda särskilt mycket när väl dörren är tillverkad.
 
  • Gilla
f_s_81 och 1 till
  • Laddar…
Förmodligen billigare att beställa av ett snickeri. Men det är mkt jobb. Jag har precis byggt garderober i den stilen du har där, vi har precis likadana på andra ställen. Förutom fräs behöver du ju också ett antal frässtål och det drar iväg i pris. Sen behöver du en bra klinga till cirkelsågen också.
 
J Johan456 skrev:
Förmodligen billigare att beställa av ett snickeri. Men det är mkt jobb. Jag har precis byggt garderober i den stilen du har där, vi har precis likadana på andra ställen. Förutom fräs behöver du ju också ett antal frässtål och det drar iväg i pris. Sen behöver du en bra klinga till cirkelsågen också.
Japp, det är lite det jag landat i också så jag får nog börja höra av mig till lite lokala snickerier och se om de kan hjälpa mig.
 
Hur slutade det för dig? Sitter i samma dilemma även om jag är rätt flexibel med måtten
 
M myrstack skrev:
Hur slutade det för dig? Sitter i samma dilemma även om jag är rätt flexibel med måtten
Jag hittade till slut ett snickeri som kunde bygga en garderobsdörr åt mig, men bara dagar därefter säger min mamma att hon ska riva ut sin gamla garderob och som av en händelse så var den av samma typ och mått. Så jag gick från att inte ha någon lösning alls till att ha de löst på två håll på mindre än en vecka.
Det slutade med att jag avbokade snickaren och tog en dörr från morsan istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.