Någon här som har testat att handla från http://www.jordgubbarna.se

Jag ska toppdressa rätt stor yta hemma så hemkörningen gör ju att deras priser är hyfsat OK. Förutsatt att det är *bra* kvalitet på jorden alltså...

Erfarenheter av dem?

/Ola
 
Känns lite mysko att de inte skriver ett jota om innehållet i jorden på hemsidan. Men det går väl kanske att få om man mailar dem.

Har ingen erfarenhet av de annars...
 
Det absolut billigaste sättet blir att hyra en kärra och hämta lösvikt på någon depå.

Exempelvis kostar ett lass (kanske en kubikmeter beroende på släpets storlek) 250-300 kr hos Jehanders i Stockholm.

/fredrik
 
Tänk på att en kubik väger någonstans mellan 12-1500 kg och det är inte så många släp som får ta så mycket men har man tillgång till ett sånt släp så visst är det en bra metod att hämta själv om man inte ska ha några större mängder
 
Jag har inte BE-körkort så jag får ändå inte dra så mycket på släpet. Får väl ta och leta reda på någon åkare som hämtar på depå - fast då gäller det ju att det är bra kvalitet på jorden/dressen i depån också...
 
Dom har rätt bra koll på depåerna .. låt dom fylla upp och räcker det inte så åk 2 gånger och hämta, blir iaf extrem mycket billigare än att köpa i säckform.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.