Myr Effekt-produkter från Neudorff, inklusive pulver, spray och dosor för bekämpning av myror.
Myror kan ju vara mycket störande. I bostäder ger de sig på livsmedel och på terrassen skapar de riktiga snubbelfällor genom att gräva gångar under plattorna. Den här veckan ges två vinnare möjligheten att bli av med myror, inomhus såväl som utomhus med hjälp av Myr Effekt från Neudorff. I vinsten ingår både pulver, spray, refiller och dosor, inklusive nyheten påfyllbara dosor med genomskinligt lock så man enkelt ser hur mycket bete som försvunnit.

Värde: 2 x 1150 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna myrmedlet, längst ner i den här tråden.
Fråga: Hur lång tid tar det innan hela myrsamhället är utplånat vid användning av spinosad Myr Effekt?
Svaret hittar du här: Neudorff.se
Vinnarna utses fredagen den 17 juni.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Neudorff. Vi tackar Neudorff för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Primusemma och 5 till
  • Laddar…
Svar: Hela myrsamhället utplånas inom 3-4 veckor vid användning av Myr Effekt.

Motivering:
Hit men inte längre, här ska dina sexbenta vågor hejdas! Vi har nyligen haft en kraftig myrinvasion. Efter att ha överdoserat runt huset med ett gammalt (förmodligen miljövidrigt) pulver som vi ärvt från tidigare ägare har jag lyckats att tillfälligt köpa familjen en kort respit. Giftet var dock av modellen att de flesta dog på fläcken, så trots att sambon kallade mig för massmördare, lindrades endast symtomen tillfälligt. Det är alltså bara en tidsfråga innan de är här igen, marscherande triumfaliskt. För att avgöra det här kriget en gång för alla behöver jag sätta in domedagsvapen mot basen av deras myrvälde och det är där Myr Effekt kommer in i arsenalen. Bara jag tänker på de ondskefulla leddjuren börjar det krypa på skinnet.
 
Myrsamhället utplånas inom 3-4 veckor med användning av Myr Effekt från Neudorff.
Har i videon kan man se varför den behövs i min norrländsk gäststuga - jag har fel typ av gäster helt enkelt....
 
  • Gilla
Allan J och 7 till
  • Laddar…
Svar: Hela myrsamhället utplånas inom 3-4 veckor vid användning av Myr Effekt.

Tidigare ägare av vårt hus tyckte det var en bra ide med stenläggning runt större delen av huset. Det tycker även myrorna. Det är myrvägar kors och tvärs över hela tomten.
Och utomhus är det väl en sak, men de kan inte hålla sig från att komma in också de små dj*vlarna, och där har man passerat min gräns för länge sedan! Nu ska de dö.
 
3-4 veckor
I år är det extremt mycket myror där vi bor, dom är överallt, under varje sten, i gruset och till och med inomhus. Sambon hatar myror, barnen hatar myror, den enda som kan ta hand om dem är jag och då behövs lite hjälp i form av myrmedel.
 
Svar: Hela myrsamhället utplånas inom 3-4 veckor vid användning av Myr Effekt.

Motivering:Har fått en invasion av en massa små gula AS som äter upp mina grödor, ge mig lite saker så jag kan utrota dessa och kunna få äta mina vinbär, krusbär, hallon, ja ALLT som dom ger sig på. för jag har då ett fullt sjå med kanelen här och där..., men det hjälper föga.
 
Svar: 3-4 veckor


Myror hjälpte till att pulverisera syllen på en del av huset. Hjälp i kampen för att behålla huset vore tacksamt!
 
3 till 4 veckor. Det kommer in varje sommar i myriader. Ibland svärmar dem. Värst har det varit när myror kommit in via kökslampan.
Behöver kunna få bort "odjuren."
 
Redigerat:
Svar: 3-4 veckor

Vi har problem med stackmyror på tomten. De har invarderat frukträd, poolhus, altan och letar sig även in i uterummet. Jag kan för mitt liv inte förstå varifrån de kommer, vi bor ju ändå inte i skogen utan i ett villaområde. Nu kom barnen hem för ett tag sedan, ”pappa pappa, nu vet vi var myrorna kommer ifrån!”. Man blir ju väldigt nyfiken att få höra hur barnen hittat stacken; ”Vi hörde av ****** (grannens barn) att de har en myrstack på tomten”. Detta kan väl ändå inte vara sant tänker jag och går ut för att titta i det utpekade området. Men mycket riktigt, under grannarnas barns trähus, mellan lite trädstammar, har man låtit myrorna få växa och frodas. Ca 0,5m till vår tomtgräns. Och inte går myrorna åt deras hus som ligger betydligt längre bort än vårt.
Hur kan man som vuxen människa tycka det är en bra idé att spara på en myrstack inom tätbebyggt område? Jo, samma människor som sen också skaffar HÖNS!! Hönshuset i tomtgränsen också!
Myrorna ser ju nu en chans att få hjälp att bli av med men hönsen får vi nog leva med.
 
Det tar ca 3-4 veckor att få bort myrorna.
Det låter helt fantastiskt.

Jag blir galen på myrorna och alla läskiga ägg de lägger. Jag är grymt motiverad att prova det här medlet. Jag har försökt med så många andra metoder men icke. Myrorna finns kvar. Hoppas hoppas det är motivering nog för att vinna Neudorff myreffekt.
 
Svar: 3-4 veckor

Det verkar bli mycket myror i år (här iallafall).
Jag har sett hur det kan gå med trähus som myror härjat fritt i, här de ska inte få det nöjet :cool:(y)
 
3-4 veckor

När man inser att prickarna på tapeten i huset inte hör till mönstret utan är myror som rör sig inser man att man behöver göra något. Skulle gärna testa er produkt.
 
Svar: Hela myrsamhället utplånas inom 3-4 veckor vid användning av Myr Effekt.

Motivering: Vi har precis satt upp vårt nyinköpta spabad och tyckte vi hittade en bra plats i solen nära huset. Det tyckte även myrorna. Har läst i instruktionsboken att det är max 5-6personer som får bada samtidigt men hur många myror får bada samtidigt utan att vi blir för många? Det blir mycket fiskande och rensa i badet varje dag... Myrstigen går nu precis utanför dörren så vågar inte hålla den öppen i risk att de viker av och går in i huset. Hade varit bra att få hjälp med att stoppa myrorna innan det är för sent.
 
  • Arbetarmyror tar med sig betet till myrkolonin och matar övriga myror. Detta resulterar i att hela myrsamhället utplånas inom 3-4 veckor

Vi har ett återkommande problem med myror både i och utanför huset varje år. Må så vara att samhället utplånas efter den tiden, men det finns så många så jag har aldrig lyckats utplåna alla.

Önskar dock att jag kunde göra det. Har inte provat just detta medlet däremot så ni kanske kan överbevisa mig om jag vinner.
 
Myrsamhället utplånas inom 3-4 veckor.

Vi håller som bäst renoverar en sommarstuga där hästmyror a haft ett bo i mellantaket. Stora skador på mellantaket å bärande balk var som papper.
Detta vill jag vinna för att förebygga att inte samma sak händer i andra stugan bara 10 meter bort. Tack och lov är det bara vanliga myror som synts där än men vi vill mota Olle i grind.
 
  • Skadat träbjälklag och mellantak med synliga tecken på hästmyrors bo och förstörelse.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.