Någon som köpt och monterat solfilm själv på utsidan av fönstren för värmreflextion?

Har tittat på 3M Prestige 70, men verkar vara svår att komma över som privatperson?
 
  • Gilla
Mikael_Swe
  • Laddar…
Någon som teatat denna film samt montera själv? Är inne på samma idé för att minska värmen inomhus
 
Ping.

Är inne på samma idé. Funkar detta? Jag läser i spec på solfilm att de bara blockar 10%.

Vilka andra alternativ finns?
 
M Mikael_Swe skrev:
Ping.

Är inne på samma idé. Funkar detta? Jag läser i spec på solfilm att de bara blockar 10%.

Vilka andra alternativ finns?
Vilken märke och modell? De tester jag sett på youtube ser lovande ut för 3m prestige outdoor
 
J jacha skrev:
Det slutade med att jag installerade Palisade PD 75 ext. Ger ca 50 procent reduktion på värme. Och skyddar även möbler och golv från blekning. Valde även filmen för att den i princip inte syns inifrån eller utifrån.

[länk]
jag bryr mig inte om estetik. Finns det en med bättre skydd? Kan man montera själv?
 
J jacha skrev:
Det slutade med att jag installerade Palisade PD 75 ext. Ger ca 50 procent reduktion på värme. Och skyddar även möbler och golv från blekning. Valde även filmen för att den i princip inte syns inifrån eller utifrån.

[länk]
Är du nöjd så här något år senare?
 
P pfv skrev:
Är du nöjd så här något år senare?
Japp det är jag. Samma som jag skrev ovan.
 
  • Gilla
pfv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.