D Drburr skrev:
Slå ur en bit om du är osäker, ser onekligen ut som leca. Är det lättbetong måste du använda åtminstone lågalkaliskt grundningsbruk. Aldrig bruk av grå cement direkt mot lättbetong.
Behövs ingen kontroll, det är garanterat leca.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Behövs ingen kontroll, det är garanterat leca.
Många säger Leca men enda som strular till det i mitt huvud är… Leca användes i Sverige i början av 60-talet å framåt. Huset är byggt 1940 och skulle senare ägare helt plötsligt börja mura!? Inget tegel utvändigt så vitt jag vet. Tjoclputs på båda sidor av dessa block. Är jag ute på min röda cykel och cyklar?
 

Bästa svaret

Begär ut husritningarna från lokala bygglovsavdelningen. Är det en om/tillbyggnad så får du ritning på ev. ändring/tillbyggnad. De e gratis /
 
P pette skrev:
Begär ut husritningarna från lokala bygglovsavdelningen. Är det en om/tillbyggnad så får du ritning på ev. ändring/tillbyggnad. De e gratis /
finns knte ett skit. Fått en enda ritning och ingen planritning. Jag bor långt ute på landet Trelleborgs kommun
 
P pette skrev:
Begär ut husritningarna från lokala bygglovsavdelningen. Är det en om/tillbyggnad så får du ritning på ev. ändring/tillbyggnad. De e gratis /
det är vardagsrumsväggar. Norrläge. Rummet är 35 m2 och det konstiga är att det är block på den sida. Men tegel på andra sidan (söderläge)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.