Är igång och skrapar av plastfärg som tidigare ägare tyckte var smart att måla på slamfärg. Behöver dessutom byta ca 30 meter panel som är skadad och när jag varit runt i varuhusen är det ingen som har mina 25 mm tjocka på hyllan. Vill i det längsta undvika att ta fram special då jag behöver dem pronto.

Vore lite segt att byta panel helt då vi lagt ca 100 timmar på att skrapa!

Någon som vet om det finns någon som sysslar med äldre panel i Stockholmsområdet? Eller ja hela Sverige går bra det med :)

Träpanel vägg med avskrapad plastfärg exponerar underliggande slamfärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand med måttband mäter tjockleken på en gammal avskrapad rödfärgad träpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måttstock mäter tjockleken på en äldre träpanel som är ca 25 mm tjock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närvarande avskrapad yta på 25 mm tjock träpanel med synliga skador och rester av borttagen plastfärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hittar du samma panel i 21/22 mm?

Då hade jag spikat remsor av oljehärdad board (masonit) eller kryssfaner (plyfa) på spikreglarna

Ibland så får man såga lite för att få not och fjäder att passa i övergången på gammalt och nytt

Om det krisar och ingen vet vart du hittar 25mm snabbt vill säga
 
  • Gilla
papayagirl
  • Laddar…
Jag ser ingen orsak till brådskan. Sommaren har knappt börjat så du kan säkert få rätt profil hyvlad och uppspikad ännu i sommar. Det är bara handlarna och byggföretagen som vill att folk skall bygga allt i vild panik.
 
H heimlaga skrev:
Jag ser ingen orsak till brådskan. Sommaren har knappt börjat så du kan säkert få rätt profil hyvlad och uppspikad ännu i sommar. Det är bara handlarna och byggföretagen som vill att folk skall bygga allt i vild panik.
Halloj case closed, fick rätt produkt hos Edebo såg i Skebobruk :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.