Någon som har köpt en Gardena Freeeclip och har erfarenheter/kommentarer om den av att klippa kanter med?
Nackdelen med en grästrimmer är ju att den skvätter ner hela husväggen om man har otur. Med denna borde det ju bli enklare och mindre "skvätt" åt alla håll.

8805.gif
 
Ser ju ut som om man får ligga på alla fyra för att klippa gräskanterna med den där. Lite jobbigt om det är långa sträckor kanske.
 
Det finns även ett längre handtag till den:

8812.gif

Info från Gardena:
Sladdlös och bekväm klippning av gräskanter med lithium-ion batterier. Det bekväma vinkelbara handtaget bidrar till en möjlighet att anpassa arbetsställningen. Klipp prestandan är hög med de kraftfulla, snabbt uppladdningsbara och utbytbara lithium-ion batterierna. Alla reglage är placerade för ergonomiskt och vilsamt arbete. Perfekta klippresultat med kraftfull motor. Bladen är precisionsslipade och klibbskyddade och byts enkelt utan verktyg. Försedd med hjul som underlättar klippningen. Komplett med separat batteriladdare och knivskydd. Inklusive Teleskopskaft för en bekväm och upprätt arbetsställning.
 
Ja men då så:)
 
Ingen som har en sådan som testat?
 
Jobbarkompisen har en sådan där, men det lät på honom som det kommer bli änny en pryl som ligger i garaget kommande säsong. Den är helt kass så länge det inte handlar om en rak och plan sträcka. Runt träd, vid solpar och stänger och runt stenar så kommer den inte åt ordentligt, och det enda sättet är nästan att lägga sig på alla fyra och försöka handjaga. En vanlig kökssax fungerar troligen lika bra där, men är 99% billigare.
 
Hahaha, ok. Lite det jag var rädd för kanske. På de få bitar som jag inte riktigt kan köra med min trimmer får jag väl fortsätta med den manuella varianten då (även om grannarna kommer idiotförklara mig när jag ligger på alla fyra och klipper med en sax :D)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.