HEj!

Vill byta ut mitt ganska nya men tråkiga handfat i badrummet, vill ha ett kantigt, ca 50x35 el 45x35 Ganska vanlig storlek, eller aningen mindre.

Just kantiga har jag knappt sett, har ni? Om så var?

(Det skall vara hål för blandare)



Har surfat på de fabrikat jag kunde komma på men utan napp.
 
Kolla med Svedbergs, Westerbergs. Jag har för mig att det också skall finnas i det vanliga svenska standardsortimentet typ Ifö, Gustavsberg mm.
 
Gustavsberg Arctic
 
A
krille78 skrev:
Kolla med Svedbergs, Westerbergs. Jag har för mig att det också skall finnas i det vanliga svenska standardsortimentet typ Ifö, Gustavsberg mm.
Kvik, ikea
 
...Vedum...
 
Tack för svar.

Både Gustavberg o Vedum har kantiga men de är lite fula om ni får ursäkta. Ingen snygg finnish i designen, för klumpiga och tjocka kanter. Vedum hade en modell som var jättebra i deign men den fanns bara för montering på skåp - jag måste ha vägghängd.

Jag ska leta vidare...vet en korg o sthlm som har det jag söker, får ta mig dit till toan igen o kolla :-D
 
Om du kan tänka dig med kommod så kolla in Temal (Temal Oy).
Finns alla möjliga storlekar och modeller, vägghängda.
 
Jag har vägghängt fyrkantigt ... men skålen är rund ... hål för blandare ... finns med kromad ställning också (men ställningen kostade lika mycket som handfatet) ... så här mittinatten kommer jag inte ihåg märket ... intresserad?

Kompletterar lite senare: Jo, trots nattösregnet fann jag det:
Duravit - Scola
Jag är jättenöjd med det (har vaskat tassarna däri i 15 månader nu)
 
Har Duravit någon svensk hemsida ... ? Hur är prisläget, hittar ej pris ?
 
Dansani har ett handfat som heter mini square och är 38,4x32,2x8 (BxDxH).
 
Pius skrev:
Har Duravit någon svensk hemsida ... ? Hur är prisläget, hittar ej pris ?
De större sanitetsbutikerna tar in Duravit på beställning. Jag kommer inte ihåg vad mitt tvättställ kostade, det ingick i generalentreprenaden (jag snålade på andra detaljer för att få just detta tvättställ).
 
Luna serien från Dansani har supersnygga tvättstätt (square)
Vi köpte ett svart i topsolid från dem och är supernöjda!
Trots att tvättstället är så plant i hon så rinner baske mig vattnet ner iaf.
ett tips då en del "billiga" tvättställ (porslin) tyvärr får en del gropar där vattnet gärna stannar..
o då blir det massa kalkfläckar...
 
Silván har ett 60x45 som kostar 599. Syrran köpte just ett sånt. Sanindusa heter märket.
 
Hafa har oxå snygga.Vi tog ett där ifrån
 
Köpte ett snyggt, fyrkantigt designerhandfat på Bauhaus (SEKO) som kostade 995:- Jättefint!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.