Du menar en sådan där som man laddar upp och som har en liten behållare istället för påse?

Vi har en dyson som är mycket bra, den tar kattsand perfekt tex. Den ersätter absolut inte en vanlig dammsugare. Vi har den till att ta kattsand och hårstrån på mattor, en tuss damm i trappan etc. Den är jättebra när man ska dammsuga möbler men den orkar inte alla stoppade möbler vi har på en laddning. Dessutom måste man tömma behållaren ofta om den ska suga riktigt bra.

Vi har haft något annat märke förut och den här är bättre. Dock svårt att säga om det är utvecklingen eller märket som gör skillnad. Det var nämligen några år sedan vi hade andra märken.

Jag är väldigt glad över den men den är ett komplement.
 
  • Gilla
Robin Lindberg och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Bästa dammsugaren jag haft! Använder aldrig den vanliga längre. Rekommenderar att köpa en kraftigare modell där det uttryckligen står att den ersätter en vanlig. Vi har en V11.
 
Kan säga att Dyson suger...
 
Rekomenderar Rickard på youtube som gjort test av den

DAMSUGARTEST Billig vs Dyr - Dyson v8 vs Jula Manuette

 
  • Gilla
Viktor Halvars och 1 till
  • Laddar…
Vad tillför sensorn som analyserar smutsen som man dammsuger för något?
 
BerraBo BerraBo skrev:
Rekomenderar Rickard på youtube som gjort test av den

DAMSUGARTEST Billig vs Dyr - Dyson v8 vs Jula Manuette

[media]
Hon suger och han tömmer påsen.
 
  • Haha
  • Gilla
Robin Lindberg och 6 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Hon suger och han tömmer påsen.
Må vara att du lyckades klämma ut en ”kul” formulering men det finns trådar för det på framförallt fredagar.
Rätt tarvligt att insinuera dina fantasier på en av de bästa på youtube i vår genre när han har hjälp av sin dotter.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vore intressant att jämföra den mot en klassisk dammsugare som går på 230v typ 1000w, om det är värt ett så mycket högre pris samt laddning osv...
 
BerraBo BerraBo skrev:
Rätt tarvligt att insinuera dina fantasier på en av de bästa på youtube i vår genre när han har hjälp av sin dotter.
Med risk för att "döda grodan" så är det nog felstavningen i videotiteln som är boven i dramat och inget annat...:p
 
Larsa Larsa skrev:
Ny dammsugare måste införskaffas. Funderar på en Dyson, men ersätter dom verkligen ”sladdsugaren”? Och vad skall man ha, v10, v12?

Ngn som kan dela med sig av erfarenhet?

//Larsa
Vi har nu vår tredje skaftdammsugare. Den första en Dyson V7. Efter flera år och misshandel behövde viken ny. Det blev en Samsung som vi snart insåg var kass. Den sög inga katthår på mjuka mattor med golvmunstycket. Provade då med ett mindre Det tog katthår som satte sig i den roterande borsten. Helt kass. Det fick bli en ny Dyson V12 för 8090kr. Valde den versionen med flera tillbehör bl a en knäled som underlätta sug under möbler. Inga hår sätter sig i i munstycket med roterande borste. Munstycket för hårda golv har belysning som visar smuts på golvet, bättre än jag trodde. Vi är supernöjda. V8 är billigare bra alternativ nästan som vår gamla V7 särskilt om man har pälsdjur.
Vi har en stor Electrolux med rotorborste och mycket annat. Den är bra men används sällan
 
Redigerat:
  • Gilla
Larsa
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Du menar en sådan där som man laddar upp och som har en liten behållare istället för påse?

Vi har en dyson som är mycket bra, den tar kattsand perfekt tex. Den ersätter absolut inte en vanlig dammsugare. Vi har den till att ta kattsand och hårstrån på mattor, en tuss damm i trappan etc. Den är jättebra när man ska dammsuga möbler men den orkar inte alla stoppade möbler vi har på en laddning. Dessutom måste man tömma behållaren ofta om den ska suga riktigt bra.

Vi har haft något annat märke förut och den här är bättre. Dock svårt att säga om det är utvecklingen eller märket som gör skillnad. Det var nämligen några år sedan vi hade andra märken.

Jag är väldigt glad över den men den är ett komplement.
Kan inte göra annat än att hålla med!
 
raveper raveper skrev:
Vad tillför sensorn som analyserar smutsen som man dammsuger för något?
Man ser att det blir renare men det behöver man förstås inte. En kul grej man kan vara utan.
Vill kommentera videon med jämförelse. Varken min förra V7 eller nuvarande V12 är svåra att tömma.
Jag brukar sitta på en pall och ha sopkärlet mellqn benen och håller sugare så att underdelen strax under kärlets överkant. Sen gör jag först en öppning och skjuter sedan tillbaka dammcylindern. Därefter gör jag en ny öppning och innan jag stänger bottenlockt bankar jag lite på sugaren så att restdamm med mitt gamla gubbepitel lossnar. Enkelt utan spill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.