galento
K Kasken skrev:
Jag har själv en DR650 -92 som är reggad som 20kw, spärren är dock bortplockad för så länge sen att det nog är preskiberat nu :)
Dominatorn här är reggad med 25kw ist för 32kw men har original insugsgummi nu :cool:
Var så när den köptes.
 
  • Gilla
Marksman
  • Laddar…
H HSP skrev:
Jag övningskörde med svärfar på min egna mc, samtidigt skrev jag in mig på trafikskolan förklarade mitt upplägg att jag bara ville ta några lektioner göra risk ett och två sedan köra upp på deras hoj... Det var inga problem och ganska vanligt. Minns jag rätt så kostade uppkörningen runt tretusen. Och då ingick även övningskörning till manöverbanan och övningskörning in till stan. Där man fick vänta på sin tur.... Sedan när jag var klar så sa trafikläraren ta en tur cykeln är inte bokad förens kl 14:00

Nu är detta inte i Stockholm, men en av de som körde upp var från Kista, han tog en intensivkurs på "landet" då det var extremt dyrt att ta körkort i Stockholm och han berättade att det även var svårt att få tider där han bor. + Han hade någon bekant här som han fick bo hos....

Vet att två lokala trafikskolor annonserat intensiutbildning med boende...
Nu (i höstas) kostar en lektion i stockholm 1500 sek, Hyra av mc + en uppvärmningslektion är cirka 3000 fortfarande. Behöver man nöta lite manöverbanorna drar det snabbt iväg.

Jag gjorde tre lektioner i manöverbanorna och sedan övade jag privat resten till det satt, hade inte kört MC tidigare så jag behövde träna en del.. Trafik hade jag inget behov av eftersom jag kört bil i 30 år så det blev en lektion med trafikskolan närmast uppkörningsstället - de visade var deras elever brukade kuggas - väldigt lärorikt även om jag sedan aldrig lurades in i dessa fällor vid uppkörningen.
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
Hade turen att ha en snäll chef då jag fick måla upp lågfartsbanan på jobbet (inhägnat område) där fick jag köra hur mycket jag ville efter arbetstid...

Precis som MathiasS skrev ska det "nötas" så blir det dyrt. Lika så när man har haft andra körkort en längre och kört mycket tid så behöver man inte koncentrera sej på mycket mer än manövrera och placera MC:n då trafikregler mm tolkas och hanteras snabbt i huvudet

Jag övade manöverbanan kvällstid med GSX:en så jag klarade den 100% av försöken.
När jag sedan körde manöverbanan med trafikskolans MT-09:an så var det ännu enklare.
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.