A
P Porja Najarzadeh skrev:
Hej,

Jag behöver hjälp med att justera dörren på min Siemens kyl. Och skulle vara tacksam om någon kan ge mig bra tips
Vad är felet?
En bild?
 
electroluxaren skrev:
Vad är felet?
En bild?
Felet är att det skapas is. Visst kan det göra det men i det här fallet är isbildningen riktigt tjock.
Jag läste att dörren behöver justeras samt listan behöver bytas ut. Vill gärna ha hjälp med hur man justerar den.
 
A
P Porja Najarzadeh skrev:
Felet är att det skapas is. Visst kan det göra det men i det här fallet är isbildningen riktigt tjock.
Jag läste att dörren behöver justeras samt listan behöver bytas ut. Vill gärna ha hjälp med hur man justerar den.
P Porja Najarzadeh skrev:
Felet är att det skapas is. Visst kan det göra det men i det här fallet är isbildningen riktigt tjock.
Jag läste att dörren behöver justeras samt listan behöver bytas ut. Vill gärna ha hjälp med hur man justerar den.
okay
generellt går finns det ingen justering på dörrar
man måste leta efter orsaken
första åtgärd är att kolla listen
så att den är hel och sitter fast
så att den sluter tätt runt hela dörren, stäng dörren med en tidningssida mellan och se om den sitter fast runt hela dörren.

kolla dörren om den är skev eller nedre gångjärnet sjunkit in i dörren.

man kan prova med att justera fötterna på skåpet för att få dörren parallell med skåpet men som sagt det går inte med alla skåp
 
A
om det nu är kylen kan det oxå vara normalt när luftfuktigheten ökar
blir det centimetertjockt kan det vara att avfrostningen inte funkar beroende på regleringen eller att köldmedlet läckt ut
 
Är den integrerad ? Dvs har du en skåpfront
 
I InsidersUnited skrev:
Är den integrerad ? Dvs har du en skåpfront
Nej, den är inte det
 
Säkert inte ditt problem, men jag har varit hemma hos folk som klagat på att kylskåpsdörren inte går att stänga. Inte konstigt, de hade långa tyska vinflaskor liggande i kylen vilka gjorde att dörren inte gick igen.....

Blev lite pinsamt där ett ögonblick. Bet mig i tungan och var snäll.
 
I InsidersUnited skrev:
Säkert inte ditt problem, men jag har varit hemma hos folk som klagat på att kylskåpsdörren inte går att stänga. Inte konstigt, de hade långa tyska vinflaskor liggande i kylen vilka gjorde att dörren inte gick igen.....

Blev lite pinsamt där ett ögonblick. Bet mig i tungan och var snäll.
nej, inte direkt det problemet som jag har :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.