Här kommer en till synes lite konstig fråga: Bor i ett nytt hus sedan några år tillbaka och innerdörrarna har alltid varit svåra att stänga, man måste liksom trycka till den. Anledningen är dessa lister (som byggarna säger är standard) sticker ut för mycket. Hittar dock inga andra, mindre. Tar man bort dem helt slår dörrarna. Har justerat ”piggarna” där dörren stängs så mycket som det går. Är det någon som har en kreativ idé eller tips på vad jag kan göra?
 
  • Ett finger som trycker på en utstickande dörrlist som gör det svårt att stänga dörren korrekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en tjock dörrlister som sticker ut från en vit dörrkarm, vilket gör det svårt att stänga dörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns ju olika tjocklek på listerna. Titta på E-list istället för P-list som detta är.
 
Okej! De verkar dock limmas fast och inte sättas i skåran.

Edit: De med sågspår verkar snarare heta ”O” eller ”T”.
 
Redigerat:
Man behöver inte heller använda skåran om man inte vill, utan man kan klistra uppe på
 
Jag har satt in 10 nya innerdörrar, alla med förmonterade gummilister. Det blev så som du beskriver på två av dem och det berodde på hur jag monterat karmen på gångjärnssidan (lite snett). Gick att justera för mig, kommer inte ihåg hur, testade mig fram.

Men det kan ju vara något helt annat fel hos dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.