Hej alla glada
Vi håller på med husbygge och kommit till invändiga valen. Och när det gäller köksblandare så vill vi ha en med utdragbar pip. Och då vi valde stänkskydd av samma matrial som bänkskivan (kvartskomposit) så blir avståndet mellan kranen och stänkskyddet lite trångt och därav valet på spake blir avgörande för den ska kunna gå hela vägen bak. Ni som också har valt stänkskydd av komposit, vad har ni valt för köksblandare? Vi tittar framförallt på Grohe, och fastnade för den som heter Zedra, men den behöver 55 grader bak, funkar det? Modellen som heter Minta behöver 50 grader, så det är ett alternativ, men den är L-formad, kommer det skvättas mycket vatten?
Alla tips mottages
Bilder på Zedra och Minta är tagna från Grohes hemsida
 
  • Kromad köksblandare med utdragbar pip som vattenstråle sköljer sallad i sil i svart diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksblandare med utdragbar pip monterad på en kvartskomposit bänkskiva med stänkskydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att avverkat ett par kranar tycker jag den typen av kranar suger. Drar man i dem utan att hålla i själva kranen med andra handen blir de tillslut sladdriga eller så börjar det glappa i fästpunkten mot skivan o vatten tränger in o gör skivan ful. Mycket lättare att röra det man håller i när man diskar än att släppa den för att köra runt med kranen o sen i alla fall sätta dit kranen igen o ta upp sakerna. Till slut va det enda jag använde dem till att skölja rent själva diskhon.
 
Mitt tips:

Snygg och enkel Mora Cera K5 köksblandare installerad på vit köksbänk med vita kakelplattor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mora Cera K5. I mitt tycke en enkel, prisvärd och snygg köksblandare. Har dessutom ett bra användarvänligt handtag och ingen liten pinne att dra på vattnet med.
 
  • Gilla
magnu och 1 till
  • Laddar…
Tack för tipset Vi har haft en likadan modell från Oras i 7 år, den har funkat bra måste jag säga, dock har vi lagt till ett litet duschmunstycke med en kort slang för att vi använder duschen mycket, speciellt för att göra själva hon ren. Vi ville ha en ”clean” modell som är enkel att torka rent så att det inte fastnar vatten och kalkar
 
T TypRätt skrev:
Efter att avverkat ett par kranar tycker jag den typen av kranar suger. Drar man i dem utan att hålla i själva kranen med andra handen blir de tillslut sladdriga eller så börjar det glappa i fästpunkten mot skivan o vatten tränger in o gör skivan ful. Mycket lättare att röra det man håller i när man diskar än att släppa den för att köra runt med kranen o sen i alla fall sätta dit kranen igen o ta upp sakerna. Till slut va det enda jag använde dem till att skölja rent själva diskhon.
bra synpunkt, tack för svaret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.